Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Joonistamine aknasse

Värvid

Värvide defineerimiseks kasutatakse programmeerimises ja nii ka pygame-s kolmest arvust koosnevat kombinatsiooni, mida nimetatakse RGB-süsteemiks. Esimene arv näitab punase (Red) doseeringut, teine arv näitab rohelise (Green) doseeringut ja viimane arv näitab sinise (Blue) kontsentratsiooni. Iga värvi saab muuta 0-st 255-ni. Mida suurem on arv, seda rohkem on seda värvi lõpptulemuses. Kui kõik arvud keerata 0-i, siis saame musta värvi ehk värvitu tulemuse ja kui kõik värvid keerame maksimumi peale ehk 255-le, siis saame valge värvi. Kõik ülejäänud värvid saame erinevatest kombinatsioonidest. Kui keerata kõik arvud ühesuguseks, näiteks [100, 100, 100], siis saame halli tooni. Mida suuremad on ühesugused arvud, seda heledama halli saame, mida väiksemad, seda tumedama.

Tegelikult on pygame-s ka nimekiri üle 600 värvinimetusega, kui sa ei peaks tahtma kasutada RGB-süsteemi. Kõik nimed koos värvi näidisega leiad siit:

https://sites.google.com/site/meticulosslacker/pygame-thecolors

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment