Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

TEE ISE!

1. ülesanne: Maja. Et harjutada, erinevate kujundite ja koordinaatide arvutamist pygamega, siis tuleb esimese ülesandena sul kirjutada programm, mis joonistab pygamega maja. Majal peab olema kolmnurkne (või trapetsi kujuline) katus, uks, kandiline aken ja ümmargune aken. Taust peab olema midagi muud kui valge.

2. ülesanne: Kandiline kunst. Kujundite raamide peatüki all on programm "Mullid". Muuda antud programmi koodi nii, et tekiks programm "Kastid". Kuna kood on näites kommenteerimata, siis sinu ülesanne on ka see lünk täita. Antud juhul ootan ma kommentaare pea igale reale.

3. ülesanne: Kõverjoon. Pane üks enda valitud pilt, kujund või objekt liikuma mööda kõverjoont. Soovitav oleks kasutada mõnda matemaatilist funktsiooni, mille abil sa saaksid koordinaate välja arvutada. Kel huvi põnevamate joonte ja nende valemite järele, siis need leiad siit: http://www.art.tartu.ee/~illi/kunstigeomeetria/koverad/joonpind.htm, sama asi inglise keeles: http://turnbull.mcs.st-and.ac.uk/history/Curves/Curves.html

4. ülesanne: Märklaud. Kirjuta Pygame programm, mis joonistab aknasse märklaua (Kujuta endale ette Noolemängu). Kõige keskel on punane ring, siis edasi veidi suurem ring 9 punkti jaoks, siis veel veidi suurem ring 8 punkti jaoks jne. Kindlasti tuleks selle ülesande lahendamisel kasutada tsüklit, mis korraldab igal tiirul (10 tiiru) ette antud sammu võrra suurema ringi ja õiget värvi. Märklaud peab asuma täpselt loodud akna keskel. Kes soovib, siis võiks ka numbrid märkaluale kirjutada.

5. ülesanne: Lõputöö I osa. Alusta oma lõputöö programmeerimisega. Nädala lõpuks lae üles oma poolik töö koos kommentaaridega, mida see lõik juba teha oskab ja kui palju on veel jäänud teha. Ära unusta, et lõputöö peab valmis olema juba 29. mai. See on 7. nädala teine päev!

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused