Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Klaviatuurilt juhtimine





Praeguseks osakme objekti liigutada nii mööda sirgjoont kui mööda kõverjoont, kuid tahaks ikkagi saada kontrolli ka endale. Kuidas ise liigutada objekti ekraanil?
Selleks kasutame ära pygame sündmuste toimumise kontrollijat pygame.event.get() ja küsime tema käest, millist klahvi vajutati (pygame.KEYDOWN) ning vastavalt millisele nooleklahvile (K_UP, K_DOWN, K_LEFT, K_RIGHT) vajutati, muudame koordinaate pildi joonistamiseks.


Lisaks nooleklahvidele saab loomulikult sama moodi kontrollida mistahes klahvi vajutust. Kõikide klahvide vastavad käsud leiab pygame.KEYDOWN dokumentatsioonist: http://www.pygame.org/docs/ref/key.html







Koodi käima pannes ja klahvide tööd katsetades paned kindlasti tähele, et kuitahes kaua ka ei hoiaks nooleklahvi all, siis liigutab antud programm ikka vaid ühe korra linnukest. Selleks, et objekt liiguks ka siis, kui ma klahvi all hoian, tuleb while tsükli ette kirjutada veel kolm rida:

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused