Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Akna loomine

Esimene asi mängu realiseerimisel on akna loomine - piirkond, kus mäng toimuma hakkab. Selleks on vaja kirjutada neli rida:

Selle koodi tööle panemisel võisid näha väikest vilksatust, kuid mitte midagi muud. Mis toimub? Pygame on loodud mängude tegemiseks ja mängude juures on väga oluline see, et midagi toimuks. Mängudes ei juhtu mitte midagi ilma mängija käskudeta. Pygame'i käima panemisel hakkab vaikimisi tööle nn sündmuste kontrolli tsükkel, mis pidevalt kontrollib, kas midagi mängus tehakse või mitte. Kas vajutatakse mingit klahvi või liigutatakse hiirt? Niipea kui sündmuste kontrollija lõpetab töö, lõpetatakse automaatselt ka kogu programmi töö. Meie oma nelja reaga, ei võtnud kontrolli sündmuste kontrolli tsükli üle, seetõttu ta ka nii ruttu asjad kokku pakkis.

Mängu töö tagamiseks tuleb alati kirjutada programmi sisse selline tsükkel, mis kontrollib seda, millal kasutaja mängu kinni paneb. Samuti tasub while tsükli järele lisada rida pygame.quit(), mis aitab vähendada Thonny ja Pygame omavahelist konflikti.

Teeme seda - kirjutame sellise tsükli, mis töötab, kuni on aken käsitsi sulgetud.

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused