Graafika ja animatsioonid
Akna loomine
Esimene asi mängu realiseerimisel on akna loomine - piirkond, kus mäng toimuma hakkab. Selleks on vaja kirjutada neli rida:



Selle koodi tööle panemisel võisid näha väikest vilksatust, kuid mitte midagi muud. Mis toimub? Pygame on loodud mängude tegemiseks ja mängude juures on väga oluline see, et midagi toimuks. Mängudes ei juhtu mitte midagi ilma mängija käskudeta. Pygame'i käima panemisel hakkab vaikimisi tööle nn sündmuste kontrolli tsükkel, mis pidevalt kontrollib, kas midagi mängus tehakse või mitte. Kas vajutatakse mingit klahvi või liigutatakse hiirt? Niipea kui sündmuste kontrollija lõpetab töö, lõpetatakse automaatselt ka kogu programmi töö. Meie oma nelja reaga, ei võtnud kontrolli sündmuste kontrolli tsükli üle, seetõttu ta ka nii ruttu asjad kokku pakkis.
Mängu töö tagamiseks tuleb alati kirjutada programmi sisse selline tsükkel, mis kontrollib seda, millal kasutaja mängu kinni paneb. Samuti tasub while tsükli järele lisada rida pygame.quit(), mis aitab vähendada Thonny ja Pygame omavahelist konflikti.
Teeme seda - kirjutame sellise tsükli, mis töötab, kuni on aken käsitsi sulgetud.
