Graafika ja animatsioonid
Joonistamine aknasse
Kujundite omavaheline ühendamine

Nüüd räägin sulle pygame.draw-s ühest trikitamise võimalusest, mis aitab kujundeid omavahel paiknemise suhtes siduda. Mida see tähendab?
Oletame, et ma olen keset ekraani joonistanud ristküliku või ruudu ja ma tahan täpselt selle ruudu keskele joonistada ringi, siis on väga tülikas hakata välja arvutama xy-koordinaatsüsteemis ringi keskpunkti kooridinaate. Siin tulebki appi üks pygme.draw objekt nimega Rect. Põhimõtteliselt on see sama, mis ristküliku loomise käsk, kuid teda saab kasutada ka eraldi, andes talle parameetriteks ainult koordinaadi vasakult, koorinaadi ülevalt, laiuse ja kõrguse. Kui selline objekt on defineeritud, saab käskida tema suhtes paiknema panna teisi kujundeid järgmiste käskudega:
- külgede suhtes: top, left, bottom, right
- nurkade suhtes: topleft, bottomleft, topright, bottomright
- keskel äärtes: midtop, midleft, midbottom, midright
- keskel: center, centerx, centery
- suurus: size, width, height
Uuri näidet ja proovi järgi:



Oluline on mõista seda, et Rect'i võib defineerida mistahes kohta ja mistahes suurusega, kuid ei pea selle defineeritud ristküliku reaalselt ekraanile välja joonistama. Nii võin üle kogu ekraani defineerida mitmeid kaste ja kastikesi, millede kaudu saan hiljem teisi kujundeid kergemini positsioneerida ja üksteise suhtes paigutada. Sellepärast ma kutsungi seda trikitamiseks.