Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Joonistamine aknasse

Vaba käega joon

Mäletate neid mänge paberil, kus on terve rida punkte numbritega ja need tuleb nubrite järgi ühendada, mille tulemusel tekib mingi vahva pilt. Vabakäelise joone tegemine pygame-s käib täpselt sama moodi. Kõigepealt peab eelnevalt tekitama punktide joru, mida tahetakse joonega ühendada ja siis kasutatakse pygame.draw käsku lines. Punktide jada pannakse kirja tavaliselt listi, sest selles on punktide ühendamise järjekord juba määratud. Mida tihedamalt on punkte listi kirjutatud, seda sujuvam joon tuleb.

Teeme paar näidet:

Sujuva joone tegemiseks tuleks punktid panna üsna tihedalt, kuid seda on käsitsi teha üsna aeganõudev. Seega mõne tuntud sujuva joone tegemiseks kasutatakse tavaliselt matemaatiliste funktsioonide abi punktipaaride konstrueerimisel. Proovime joonistada näiteks laineid sinusoidi abil:

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment