Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Joonistamine aknasse

Värvid

Värvide defineerimiseks kasutatakse programmeerimises ja nii ka pygame-s kolmest arvust koosnevat kombinatsiooni, mida nimetatakse RGB-süsteemiks. Esimene arv näitab punase (Red) doseeringut, teine arv näitab rohelise (Green) doseeringut ja viimane arv näitab sinise (Blue) kontsentratsiooni. Iga värvi saab muuta 0-st 255-ni. Mida suurem on arv, seda rohkem on seda värvi lõpptulemuses. Kui kõik arvud keerata 0-i, siis saame musta värvi ehk värvitu tulemuse ja kui kõik värvid keerame maksimumi peale ehk 255-le, siis saame valge värvi. Kõik ülejäänud värvid saame erinevatest kombinatsioonidest. Kui keerata kõik arvud ühesuguseks, näiteks [100, 100, 100], siis saame halli tooni. Mida suuremad on ühesugused arvud, seda heledama halli saame, mida väiksemad, seda tumedama.

Tegelikult on pygame-s ka nimekiri üle 600 värvinimetusega, kui sa ei peaks tahtma kasutada RGB-süsteemi. Kõik nimed koos värvi näidisega leiad siit:

https://sites.google.com/site/meticulosslacker/pygame-thecolors

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused