Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Mängu tsükkel

Enamasti on mängude südameks üks tsükkel, mis töötab kuni mängu sulgumiseni. See teeb jooksvalt kõike, mida näed oma ekraanil toimumas - tihti mitukümmend korda sekundis, et mängu liikumine tunduks sujuv.

Selline tsükkel koosneb klassikaliselt 3 faasist.

  • Sisendite kogumine - näiteks klahvivajutuste või hiireliigutuste tuvastamine.
  • Mängu "olukorra" uuendamine - sisuliselt näiteks erinevate objektide asukoha muutmine vastavalt kiirusele jne. See toimub tihti mõjutatuna varasemalt kogutud kasutaja sisenditest.
  • Joonistamise faas - võttes arvesse kõiki sisendeid ning mängu olukorda, joonistatakse selleele vastav pilt.

Näide:

  • Esimeses faasis tuvastab rallimäng, et mängija vajutas vasakule klahvi.
  • Uuenduse faasis muutub auto asukohta tähistav muutuja vastavalt selliselt, et koordinaadistikus asub ta vasemal.
  • Joonistamise faasis joonistatakse auto juba vastavalt uuele asukohale.
  • Ja tagasi esimesse faasi - tsükkel jätkub. :)

Siin ka video, milles väike näide.

Videos arutatud lõpptulemuseks on järgmine kood:

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused