Graafika ja animatsioonid
Mängu tsükkel
Enamasti on mängude südameks üks tsükkel, mis töötab kuni mängu sulgumiseni. See teeb jooksvalt kõike, mida näed oma ekraanil toimumas - tihti mitukümmend korda sekundis, et mängu liikumine tunduks sujuv.
Selline tsükkel koosneb klassikaliselt 3 faasist.
- Sisendite kogumine - näiteks klahvivajutuste või hiireliigutuste tuvastamine.
- Mängu "olukorra" uuendamine - sisuliselt näiteks erinevate objektide asukoha muutmine vastavalt kiirusele jne. See toimub tihti mõjutatuna varasemalt kogutud kasutaja sisenditest.
- Joonistamise faas - võttes arvesse kõiki sisendeid ning mängu olukorda, joonistatakse selleele vastav pilt.
Näide:
- Esimeses faasis tuvastab rallimäng, et mängija vajutas vasakule klahvi.
- Uuenduse faasis muutub auto asukohta tähistav muutuja vastavalt selliselt, et koordinaadistikus asub ta vasemal.
- Joonistamise faasis joonistatakse auto juba vastavalt uuele asukohale.
- Ja tagasi esimesse faasi - tsükkel jätkub. :)
Siin ka video, milles väike näide.
Videos arutatud lõpptulemuseks on järgmine kood:
