Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Liikumine



Paneme pildi liikuma!

Lae see pilt alla ning lisa programmiga samasse kausta.





Pildi liigutamine arvutis ei tähenda mitte midagi muud kui pildi uude kohta joonistamist ja vanalt kohalt eelmise pildi ära "kustutamist". Kustutamine aga tähendab arvuti keeles üle värvimist, nii et tekib tunne, et pilt on kustutatud. Kui taust on ühtlase värviga, siis on "kustutamine" kerge, lihtsalt värvime vana pildi tausta värvi ristkülikuga üle. Keeruliseks läheb aga siis, kui taustaks on meil näiteks mõni keeruline maastik või lausa foto, kuidas siis "kustutustöid" teha?

Alustame aga lihtsamast variandist, kus taust on näiteks valge ja paneme siis objekti ekraanil liikuma.

Siin ka video, milles on näide liikuvast linnust lahti seletatud:

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused