Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Hiirega liigutamine





Klaviatuurilt objektide liigutamine on lihtne. Kuulad muudkui KEYDOWN'i käskusid ja kirjutad selle järele if-lausete abil, mis siis juhtuma peaks. Analoogse süsteemi järgi toimub ka hiirega objektide juhtimine ekraanil. Pidevalt tuleb kuulata MOUSEMOTION'it ja vastavalt hiire liikumisele kirjutada oma koodi lõik, mis ütleb, mida siis tegema peab kui hiir liigub.
Järgnevalt vaatame kahte näidet hiirega objektide liigutamise kohta. Esimeses näites liigub objekt alati kaasa kui hiir liigub ja teises vaid siis, kui hiirega objektist nö kinni hoida.
Esimene variant on kasulik näiteks ussimängu analoogia programmeerimisel, kui tahta ussi juhtida hiire kaudu, teine on lihtsalt igas muus olukorras kasulik:)

1. näide: objekt liigub siis, kui hiir liigub:



1. näide: objekt liigub siis, kui hiirega temast kinni võetakse:

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment