Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Joonistamine aknasse

Joonistamist Pygames kasutatakse tavaliselt maastiku loomiseks ja mitte tegelaste loomiseks. Tegelased, kes mängudes ringi jooksevad või asjad, mida tegelased korjavad, on tavaliselt juba valmis pildid, mis on eelnevalt valmis joonistatud mõnes joonistusprogrammis. (Oluline on joonistada erinevate tegelaste erinevad asendid - seismine, paremale jooksmine, vasakule jooksmine, ronimine vms.). Joonistamise alla pygames kuuluvad värvide, kujundite, joonte jm taolise kasutamine. Vaatame, kuidas seda tehakse?

Esimesed katsetused joonistamiseks

Muudame kõigepealt ekraani tausta valgeks ja seejärel lisame ekraanile punase ringi, rohelise ristküliku ja sinise joone. Kujundite ükshaaval testimiseks peab kindlasti kirjutama ka juurde rea pygame.display.flip(), mis uuendab ekraani pilti.

Kõiki pygame.draw võimalusi ei ole mõtet siin selle väikese lehe peal välja tuua. Hea ülevaate kõikidest pygame.draw võimalustest leiad Pythoni pygame dokumentatsiooni lehelt, kus on iga funktsiooni juurde kirjutatud, mida ta teha oskab ja millised argumendid, millises järjekorras tuleb sulgudesse kirjutada:

http://www.pygame.org/docs/ref/draw.html

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused