Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Joonistamine aknasse

Joonistamist Pygames kasutatakse tavaliselt maastiku loomiseks ja mitte tegelaste loomiseks. Tegelased, kes mängudes ringi jooksevad või asjad, mida tegelased korjavad, on tavaliselt juba valmis pildid, mis on eelnevalt valmis joonistatud mõnes joonistusprogrammis. (Oluline on joonistada erinevate tegelaste erinevad asendid - seismine, paremale jooksmine, vasakule jooksmine, ronimine vms.). Joonistamise alla pygames kuuluvad värvide, kujundite, joonte jm taolise kasutamine. Vaatame, kuidas seda tehakse?

Esimesed katsetused joonistamiseks

Muudame kõigepealt ekraani tausta valgeks ja seejärel lisame ekraanile punase ringi, rohelise ristküliku ja sinise joone. Kujundite ükshaaval testimiseks peab kindlasti kirjutama ka juurde rea pygame.display.flip(), mis uuendab ekraani pilti.

Kõiki pygame.draw võimalusi ei ole mõtet siin selle väikese lehe peal välja tuua. Hea ülevaate kõikidest pygame.draw võimalustest leiad Pythoni pygame dokumentatsiooni lehelt, kus on iga funktsiooni juurde kirjutatud, mida ta teha oskab ja millised argumendid, millises järjekorras tuleb sulgudesse kirjutada:

http://www.pygame.org/docs/ref/draw.html

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment