Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Akna loomine

Esimene asi mängu realiseerimisel on akna loomine - piirkond, kus mäng toimuma hakkab. Selleks on vaja kirjutada neli rida:

Selle koodi tööle panemisel võisid näha väikest vilksatust, kuid mitte midagi muud. Mis toimub? Pygame on loodud mängude tegemiseks ja mängude juures on väga oluline see, et midagi toimuks. Mängudes ei juhtu mitte midagi ilma mängija käskudeta. Pygame'i käima panemisel hakkab vaikimisi tööle nn sündmuste kontrolli tsükkel, mis pidevalt kontrollib, kas midagi mängus tehakse või mitte. Kas vajutatakse mingit klahvi või liigutatakse hiirt? Niipea kui sündmuste kontrollija lõpetab töö, lõpetatakse automaatselt ka kogu programmi töö. Meie oma nelja reaga, ei võtnud kontrolli sündmuste kontrolli tsükli üle, seetõttu ta ka nii ruttu asjad kokku pakkis.

Mängu töö tagamiseks tuleb alati kirjutada programmi sisse selline tsükkel, mis kontrollib seda, millal kasutaja mängu kinni paneb. Samuti tasub while tsükli järele lisada rida pygame.quit(), mis aitab vähendada Thonny ja Pygame omavahelist konflikti.

Teeme seda - kirjutame sellise tsükli, mis töötab, kuni on aken käsitsi sulgetud.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment