Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
    • Graafika
    • Akna loomine
    • Mängu tsükkel
    • Joonistamine aknasse
      • Akna koordinaadid
      • Värvid
      • Kujundite omavaheline ühendamine
      • Kujundite raamid
      • Vaba käega joon
      • Tekst
      • Pildid
    • Liikumine
      • Sujuvam animatsioon
      • Liikumine mööda kõverjoont
      • Klaviatuurilt juhtimine
      • Sündmused, mida saab kontrollida
      • Hiirega liigutamine
      • Ussimängu finaal
        • Vol8
        • Vol9
    • Mida õppisid?
    • TEE ISE!
  • VI RAAMAT

Graafika ja animatsioonid

Graafika

Lõpuks ometi GRAAFIKA juurde! Usu, kui ma ise kunagi ammu programmeerimisega alustasin, siis tundusid kõik need harjutused alguses kohutavalt tüütud ja kuidagi magedad, sest algsetel programmidel ei tundunud mitte mingit pistmist olevat nende programmidega, mida saab internetis mängida ja mida saab poest osta. Nüüd tagant järele targutades, saan aru küll, et kui pole põhikonstruktsioonidest ja algoritmilisest mõtlemisest mingit aimu, siis ei tee ka palja graafikagagi suurt midagi. Mis mu jutu moraal on :), ikka see, et loodan, et sa oled siiani kenasti vastu pidanud ja endale korraliku vundamendi ladunud.

Graafika loomiseks võtame appi juba valmis paketi programme (Pygame), mis aitavad meil asju ekraanile panna, neid liikuma panna, joonistada maastikke, panna juurde heli ja kõike muud mängude juurde kuuluvat.

Miks kasutada Pygame?

Ilma Pygame'ta oleks graafika tööle saamine üsna keeruline töö isegi tavaprogrammeerija jaoks, sest siin tuleb arvestada juba väga paljude erinevate arvuti osadega, mitte lihtsalt arvuti mäluga. Tuleb arvestada operatsioonisüsteemiga, sest kõikides op-süsteemides on heli ja pildi lahendused veidi erinevad, tuleb arvestada erinevate heli- ja graafikakaartidega, protsessorite kiirusega jpm sellisega. Põhimõtteliselt peaksime tundma õppima kõigi erinevate jubinate hingeelu, nende eripära, kuidas nendega suheldakse jne, mis on üks väga suur ettevõtmine ja võtab tavaliselt aastaid, kui sellel alal päris spetsiks saada.

Pygame on aga paljude programmeerijate poolt koostatud ja õpetatud suhtlema erinevate kaartide ja op-süsteemidega, nii et meie eest on väga suur töö ära tehtud ning meil ei jäägi midagi muud üle kui nautida eelmiste programmeerijate töö vilju. Pealegi on see tasuta!

Pygame on sul juba arvutisse installeritud ja ka esimesed katsetused eelmisel ja üle-eelmisel nädalal tehtud. Sellel nädalal aga uurime ükispulki järele, kuidas ikkagi neid komponente koostatakse, akna moodustamisest kuni asjade liikuma panemiseni ekraanil ja nende juhtimiseni klaviatuuri või hiirega.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment