Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Youth to Code
ET
Log in

Youth to Code

<< Kõik kursused

  • Eelseadistus
  • 1 Sissejuhatus

1.1 Tutvustus juhendajast ja kursusest 1.2 Ülevaade programmidest 1.3 Mis on virtuaalreaalsus?

  • 2 Unreal - teeme tutvust
  • 3 Detailsem keskkond
  • 4 Ettur, füüsika, kood
  • 5 Keerulisem kood
  • 6 Kohandame VR malli
  • 7 VR parimad praktikad
  • 8 Terviku loomine
  • 9 VR kontroller nullist
  • 10 Suhtlus komponentide vahel
  • 11 Animeerimine
  • 12 Optimeerimine
  • 13 Veel kasulikku
  • 14 Lõpp-viimistlus
  • 15 Blender - sissejuhatus
  • 16 Blender - keerulisem
<< 1.1 SissejuhatusSisukord1.3 Mis on virtuaalreaalsus? >>

Enne tõsise töö juurde asumist peatume korraks sellel, milliseid programme ja miks me antud kursuse raames kasutame. Esiteks võrdleme mängumootoreid Unreal Engine ja Unity 3D.

  1. Hind: mõlema programmi puhul on selleks null!
  2. Visuaalne võimekus: ka siin on programmid vägagi võrreldavad. AGA - Unreal toob kogu oma ilu algajale kasutajale palju lihtsamini kätte, kui seda teeb Unity.
  3. Kasutajamugavus: arendades möödub suur osa meie ajast 3D vaateaknas. Unreal tundub selle poole pealt palju mugavam ja mõnusam, tekitades tunde, et programmeerimise asemel mängidki hoopis arvutimängu.
  4. Koodi kirjutamine: Unrealis on võimalik kasutada visuaalset programmeerimiskeelt Blueprint, mis on algajatele väga lihtne viis oma esimesed koodiread luua. Unity põhiline lähenemine on läbi klassikalise koodi sissetrükkimise, kus iga koma või sulg vales kohas tekitab tõrke.
  5. Tööriistakast: Unreal tuleb koos suure hulga lisavidinatega, et mänguarenduse protsessi erinevaid osi oleks mugav teha terviklikult ühe ja sama programmi sees. Unity lisavidinad on veidi rohkem eraldiseisvad ning osati tasulised, lisaks võib põhiprogrammi uuendamisel mõni lisavidin lakata töötamast.

Küsimusele "kumb mängumootor on parem?" aga tegelikult õiget vastust ei ole - iga arendaja peab lõpuks ise otsustama, kumb tööriist tema töövõtetega paremini sobib. Antud kursuse eripärasid arvestades aga piirdume siin Unreal'i kasutamisega, kuigi paljud põhitõed on kindlasti ülekantavad ka Unity peale.

Teine programm, mida kursuse lõpuosas vaatame, on Blender 3D:

Blender sai valituks taaskord oma tasuta litsentsi poolest ning lisaks on tegu ka ühe võimsama 3D modelleerimise tarkvaraga. Esmapilgult paistab selle kasutajaliides küll ilmselt päris hirmuäratav, aga olles eelnevalt läbinud Unreal'i baaskursuse, leiame tegelikult palju sarnasusi. Blender võimaldab meil luua keerulisi 3D objekte, mida kusagilt mujalt on keeruline või lausa võimatu leida.


<< 1.1 SissejuhatusSisukord1.3 Mis on virtuaalreaalsus? >>
  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment