Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Noored Koodi
EN
Logi sisse

Noored Koodi

<< Kõik kursused

  • Eelseadistus
  • 1 Sissejuhatus

1.1 Tutvustus juhendajast ja kursusest 1.2 Ülevaade programmidest 1.3 Mis on virtuaalreaalsus?

  • 2 Unreal - teeme tutvust
  • 3 Detailsem keskkond
  • 4 Ettur, füüsika, kood
  • 5 Keerulisem kood
  • 6 Kohandame VR malli
  • 7 VR parimad praktikad
  • 8 Terviku loomine
  • 9 VR kontroller nullist
  • 10 Suhtlus komponentide vahel
  • 11 Animeerimine
  • 12 Optimeerimine
  • 13 Veel kasulikku
  • 14 Lõpp-viimistlus
  • 15 Blender - sissejuhatus
  • 16 Blender - keerulisem
Sisukord1.2 Ülevaade programmidest>>

1.1 Tutvustus juhendajast ja kursusest

Tere tulemast "Noored Koodi" programmi raames loodus virtuaalreaalsuse kursusele! Järgneva 16 akadeemilise tunni jooksul vaatame koos, kuidas luua ise virtuaalseid keskkondi, kasutades selleks reaal-aja mängumootoreid ning 3D modelleerimise rakendusi.

Kursuse juhendajaks on Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi arvutigraafika ja virtuaalreaalsuse labori doktorant Madis Vasser, kes on selles valdkonnas tegutsenud juba üle 4 aasta.

Kursus ei eelda varasemaid teadmisi ei programmeerimisest, virtuaalreaalsusest ega mängundusest üldiselt. Arvutiga ühendatavate kuvarprillide (nt HTC Vive või Oculus Rift) olemasolu on soovitatav, aga kursust saab edukalt läbida ka ilma nendeta. Mõtteliselt on kursus jagatud kaheks osaks - esimese 8 peatüki järel võiks igaühel valmis olla esmane prototüüp oma loodud kogemusest, mida on võimalik saata ka teistele. Järgnevad 8 tundi lähevad erinevatesse teemadesse rohkem süvitsi sisse. Kõige rohkem infot iga alapeatüki kohta sisaldub vastavas videoklipis, kaasnev kirjalik materjal on pigem põhipunktide rõhutamiseks.

Aga miks peaks keegi üldse tahtma virtuaalreaalsuse kohta lähemalt teada saada? Variante on mitmeid. Esiteks on VR riistvara viimastel aastatel üha rohkem kättesaadavamaks muutunud - olgu see siis meelelahutuskeskustes, töökohtadel, kodus või isegi koolis. Seega puutume virtuaalsete maailmadega järjest tihedamini kokku ning nõudlus inimeste järele, kes selliseid kogemusi luua oskaks, kasvab samuti. Lisaks annavad teadmised arvutigraafikast justkui supervõime näha mängus viibides mitte ainult virtuaalset keskkonda, vaid ka seda genereerivat koodi - justkui nagu filmis Matrix!

Enne, kui alustad peatükk 2 läbimist (Unreal - teeme tutvust), tee üks ajurünnak ja mõtle välja, millist virtuaalset kogemust tahaksid just sina luua? See võib olla mõni lihtne mäng (nt täpsusvise kosmoses) või lihtsalt huvitav kogemus (nt merepõhja avastamine). Kindlasti vali mõni lihtne ja teostatav mõte ning ära proovi kohe luua järgmist eepilist suure avatud maailmaga pikka seiklusmängu - antud kursus jääb sellise projekti jaoks kindlasti liiga lühikeseks!

Kursust puudutavate küsimuste korral või valminud projektide jagamiseks kirjuta julgelt: madis.vasser@ut.ee


Sisukord1.2 Ülevaade programmidest>>
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused