Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Noored Koodi
EN
Logi sisse

Noored Koodi

<< Kõik kursused

  • Eelseadistus

Tarkvara paigaldamise juhend

  • 1 Sissejuhatus
  • 2 Unreal - teeme tutvust
  • 3 Detailsem keskkond
  • 4 Ettur, füüsika, kood
  • 5 Keerulisem kood
  • 6 Kohandame VR malli
  • 7 VR parimad praktikad
  • 8 Terviku loomine
  • 9 VR kontroller nullist
  • 10 Suhtlus komponentide vahel
  • 11 Animeerimine
  • 12 Optimeerimine
  • 13 Veel kasulikku
  • 14 Lõpp-viimistlus
  • 15 Blender - sissejuhatus
  • 16 Blender - keerulisem

Tarkvara paigaldamise juhend

Unreal Engine

  • Külasta mängumootori kodulehte www.unrealengine.com ja vali ülevalt paremalt nurgast "DOWNLOAD"
  • Epic Games mängukonto loomine või olemasoleva (sotsiaalmeedia) kontoga sisse logimine - see on vajalik isiklike seadistuste ja hiljem oma kontoga seotud lisapakettide haldamiseks. Mängumootorit ei saa paigaldada, kui kontot pole loodud või antud keskkonnaga seostatud. Sama kontoga saab mängumootori alla laadida ja paigaldada aga piiramatus koguses arvutitele.
  • Litsentsi valik - valida "Game Developers"
  • Seejärel laetakse alla paigaldusfail "EpicIntaller-[seerianumber].msi". Faili klõpsates algab paigaldusprotsessi esimene osa.
  • Selles osas paigaldatakse Launcher ehk mängumootori eri versioonide haldusrakendus. Soovitatav on see paigaldada kettale, kus on kõige rohkem vaba ruumi.
  • Võimalik, et paigalduse käigus küsib programm ka vajalike lisade paigaldamise luba. See luba tasub anda.
  • Eduka paigaldamise järel avaneb haldusrakendus, kuhu peab sisse logima eelnevalt loodud kasutajakontoga.
  • Avanenud portaalis tuleb navigeerida vasakul menüüs valikule "Unreal Engine" ning seejärel üleval reas valikule "Library" - avaneb mängumootori käivitamise vaade.
  • Esialgu on rida "ENGINE VERSION" täiesti tühi. Et valida endale sobilik mängumootori versioon, tuleb klõpsata oranzil plussmärgi ikoonil.
  • Seejärel tekib hallikas kast, mille peal on suurelt mootori versioon, mida haldur pakub allalaadimiseks. Antud kursuse raames kasutame versiooni 4.18.X (viimane number võib olla suvaline).
  • Valides õige versiooninumbri ja klikates nupul "Install", pakub programm võimaluse valida sihtkoht, kuhu ennast paigaldada. Soovitav on valida võimalikult rohke vaba ruumiga ketas, kuna programmi töö käigus tekib palju jooksvaid ajutisi faile. Valiku "Options" alt saab programmi mahtu (algselt 7GB) ka vähendada, loobudes mõnest lisafunktsioonist, nt Linuxi või Androidi toest
  • Vajutades "Install", hakkab programm ennast alla laadima ja paigaldama. Olenevalt internetiühenduse kiirusest võib see protsess võtta mitmeid tunde! Protsessi kulgu näitab mängumootori versiooninumbri all tiksuv tekst, kus on välja toodud allalaadimise kiirus ning veel allalaadimist ootava andmehulga suurus.
  • Paigaldamise käigus otsib Unreal arvutist ka Visual Studio programmi (https://www.visualstudio.com/vs/community/)- tihtilugu on see juba olemas, või siis juhatab Unreal ise õige koha kätte, et vastav lisa alla laadida. Tegemist on aga taaskord ajamahuka protsessiga.
  • Pärast pikka paigaldusprotsessi saab mootori lõpuks käima tõmmata, klikkides oranzil taustal olevat nuppu "Launch"
  • Esmakordne käivitus võib võtta lisaaega, kuna programm kontrollib veel vajalikke eeldusi ja soovib näiteks paigaldada lisaks .NET raamistiku - vali "Download and install"
  • Piltidega, kuid inglisekeelne juhend asub siin - https://docs.unrealengine.com/latest/INT/GettingStarted/Installation

Blender 3D

  • Külasta lehte https://www.blender.org/download/ ja kliki nupul Download, või vanemate versioonide jaoks vaata linki https://download.blender.org/release/
  • Allalaetud paigaldusprogramm on edasi väga lihtne

VR seadmed (juhul, kui on olemas)

  • Oculus Rifti vajalikud failid - https://www.oculus.com/setup/
  • HTC Vive vajalikud failid - https://store.steampowered.com/app/250820/SteamVR/
  • Eelnevalt on vajalik paigaldada platvorm Steam (paremal üleval "Install Steam")

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo