Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2014/15 kevad
  3. Arvutigraafika Seminar (MTAT.03.305)
EN
Logi sisse

Arvutigraafika Seminar 2014/15 kevad

  • Main
  • Seminars
  • Projects
  • Links

Seminars

Programme

  • 11.02.2015 Introduction - organization
  • 18.02.2015 Introduction - introductory topics[1]
  • 25.02.2015 Introduction - introductory topics[1]
  • 04.03.2015 Field Trip
  • 11.03.2015 Physics Simulation — Morten Paluteder
  • 18.03.2015 Artist's Presentation — Lauris Kaplinski
  • 25.03.2015 Advanced Blending Effects — Jaanus Jaggo
  • 01.04.2015 Shadows — Margus Luik
  • 08.04.2015 Distance Fields — Imre Paadik
  • 15.04.2015 3D Fractal Generated Worlds with Cellular Automata — Jhon Henry Avila Perez
  • 22.04.2015 Natural Simulations with Processing.js + Data Visualization — Yaroslava Malash
  • 29.04.2015 Animation — Ats Kurvet (PDF)
  • 06.05.2015 Simple Remake of GTA 2 for JavaScript — Erich Jagomägis
  • 13.05.2015 CGLearn — Raimond Tunnel
  • 20.05.2015 Conclusion
  • 27.05.2015 Projects

[1] introductory topics - these include introduction to OpenGL and WebGL, standard graphics pipeline, vertex transformations, colors, lights and reflections via raytracing.

Chosen topics

  1. Physics Simulation — Morten Paluteder, 11.03
  2. Advanced Blending Effects — Jaanus Jaggo, 25.03
  3. Shadows — Margus Luik, 01.04
  4. Distance Fields — Imre Paadik, 08.04
  5. 3D Fractal Generated Worlds with Cellular Automata — Jhon Henry Avila Perez, 15.04
  6. Natural Simulations with Processing.js + Data Visualization — Yaroslava Malash, 22.04
  7. Animation — Ats Kurvet, 29.04
  8. Simple Remake of GTA 2 for JavaScript — Erich Jagomägis, 06.05
  9. ??? — Viktor Karabut, ???
  10. ??? — Stenver Jerkku, ???

Some possible topics

  1. Color blending – What happens when there are transparent objects in your scene?
  2. Lighting models – What are the common models? Where and when are they used?
  3. Texturing – How can one sample from a texture? What kinds of artefacts may appear?
  4. Curves – Why are they important in CG? What about curved surfaces?
  5. Global illumination – Pick one or compare different methods: Radiosity, path tracing, photon mapping.
  6. Realtime realistic rendering – Provide an overview of the common methods or pick some effect (light, wetness, fog, fur / hair, skin) and find out how it's rendered realistically in real time.
  7. Non-realistic rendering – Where is it used and how is it achieved? Realtime vs prerendered?
  8. Tessellation – How can this be done in OpenGL 4?
  9. Post-processing effects – What effects are there? When and how are they used?
  10. Procedural generation (PCG wiki) – Where and how is it used? How to apply procedural textures to procedurally generated meshes?
  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo