Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
    • Eessõna
    • Hakkame pihta!
      • Esimesed katsetused
      • Esimene päris programm
      • Esimene mäng
    • Olulised mõisted
      • Muutujad
      • Arvud ja sõned
    • Veateated
    • Matemaatika
      • Põhitehted
      • Suurendamine ja vähendamine
      • Eriti suured ja eriti väiksed arvud
      • Moodul math
    • Andmetüübid
    • Sisend ja väljund
      • "print" käsk, end="", koma ja +
      • Sisendi küsimine failist või veebist
    • Esimene graafika
    • Mida õppisid?
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Olulised mõisted ja sissejuhatus

Matemaatika

Moodul math

Ma ei hakka väga täpselt siin seletama, mis asi on moodul. Piisab esialgu vast sellest, kui sa mõtled temast kui eraldi programmide paketist, millele on antud oma nimi. Siin peatükis tuleb juttu math moodulist.

Igasuguseid lihtsaid arvutusi saab Pythonis teha nö niisama. Muudkui kirjuta arve ja tehetemärke ja ongi korras. Kuid enamus huvitavaid matemaatilisi konstruktsioone tehakse aga erifunktsioonide abil. Taskukalkulaatorit koolis kasutades on sulle paljud nendest funktsioonidest tuttavad. Siinus, koosinus, absoluutväärtus, logaritm jne. Kõik need funktsioonid ja palju rohkemgi on ka Pythonis olemas, kuid nedne kasutamiseks peab alati programmi kõige algusesse kirjutama paar võtmesõna:

from math import *

Tärn tähendab seda, et ma impordin oma programmi KÕIK math mooduli funktsioonid ja muutujad. Tärni asemel võin ma kirjutada ka ainult nende funktsioonide nimed, mida mul on programmis vaja. Näiteks kui mul on vaja ainult piid (3,14...) ja siinust, siis võin kirjutada nii:

from math import pi, sin()

Ülevaate, milliseid funktsioone või muutuja väärtusi Puthoni math moodul endas peidab, saab math mooduli ametlikust dokumentatsioonist, mille leiad sellelt aadressilt:

http://docs.python.org/release/3.0.1/library/math.html

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment