Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
    • Eessõna
    • Hakkame pihta!
      • Esimesed katsetused
      • Esimene päris programm
      • Esimene mäng
    • Olulised mõisted
      • Muutujad
      • Arvud ja sõned
    • Veateated
    • Matemaatika
      • Põhitehted
      • Suurendamine ja vähendamine
      • Eriti suured ja eriti väiksed arvud
      • Moodul math
    • Andmetüübid
    • Sisend ja väljund
      • "print" käsk, end="", koma ja +
      • Sisendi küsimine failist või veebist
    • Esimene graafika
    • Mida õppisid?
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Olulised mõisted ja sissejuhatus

Hakkame pihta!

Esimene päris programm

Praeguseks proovisime Pythoniga suhelda käsurea kaudu, kuid egas siis nii programme ei kirjutata.

Jaa, nii võib ju kaa, kui sul on rohkelt aega ja salvestamist ei soovi :)

Aga tegelikult, et teha seda päris-päris asja, tuleb hoopis kasutada shell'i kohal olevat tekstivälja. Sinna saab hakata kirjutama käske üksteise alla. Seda akent nimetatakse tekstiredaktoriks või teksti editoriks. Käsud, mis sinna aknasse kirjutatakse, slavestatakse eraldi failina ja seda faili ehk programmi saab igal suvalisel hetkel tervikuna käima panna.

Kuidas alustada?

  1. Ava Thonny
  2. Salvesta uus programm ehk tühi aken (mis siis, et sul ei ole veel ühtegi rida kirjutatud)
    • soovitan sul teha proovitööde jaoks täiesti oma kaust
    • pane pealkirjaks näiteks esimene.py
    • ära unusta laiendit .py, see tagab värvid Idle's
  3. Programmi sisuks kirjuta vabalt üks lugu, näiteks:



print("Mulle meeldivad ahvid!")

print("ahvid "*20)

print("huuh "*50)

print("Aitab! Kalad on paremad!")




  1. Salvesta uuesti (CTRL+s)
  2. Pane programm käima - vajuta F5 või üleval rohelisele noolekesele

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment