Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
    • Eessõna
    • Hakkame pihta!
      • Esimesed katsetused
      • Esimene päris programm
      • Esimene mäng
    • Olulised mõisted
      • Muutujad
      • Arvud ja sõned
    • Veateated
    • Matemaatika
      • Põhitehted
      • Suurendamine ja vähendamine
      • Eriti suured ja eriti väiksed arvud
      • Moodul math
    • Andmetüübid
    • Sisend ja väljund
      • "print" käsk, end="", koma ja +
      • Sisendi küsimine failist või veebist
    • Esimene graafika
    • Mida õppisid?
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Olulised mõisted ja sissejuhatus

Hakkame pihta!

Julge hundi rind on rasvane, seega kaotada ei ole mitte midagi - hakkame pihta!

Kõigepealt, et üldse mingite mängude programmeerimisest saaks juttu teha, peame

  1. enda arvutisse installeerima selleks vajaliku programmeerimiskeele (antud kursusel siis Pythoni ja see on tasuta). Kirjutame Pythoni koodi kogu kursuse jooksul kasutades programmi Thonny.
  2. tegema selgeks põhilised programmeerimise algtõed - sellel nädalal saame teada, mis on muutujad, andmetüübid, sisend, väljund, kuidas ja miks on vaja teha arvutusi. See nädal tegeleme seega suures osas esmaste teadmiste ettevalmistamisega ja veidi vähem konkreetsete mängudega.

Kuid kõigepealt installeerima!

Pythoni installeerimine on väga lihtne asi, eriti kui kasutame Thonny't! Kõigepealt tuleb sul minna järgmisele veebilehele http://thonny.org/ ja valida sealt vastavalt sinu arvuti operatsioonisüsteemile sobiv versioon.

Miks Thonny? Hiljem hakkame graafilisi kasutajaliideseid looma mooduliga Pygame ning selle paigaldamine on Thonnyga eriti lihtne.

Kui oled õige rea üles leidnud ja selle lingile vajutanud, lae installer alla ning käivita - seejärel tuleb sul tegutseda juba vastavalt tekkinud dialoogiakna juhistele.

NB! Soovitatav on Thonny installeerida sellisesse kausta, mille aadressi sees pole ühtegi tühikut. Praegusel hetkel võivad tekkida mõned probleemid Pygame installimisega, kui Thonny on sellises kaustas, kus on sees tühik.

Siin on sulle ka väike videolõik installeerimise teostamiseks:

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused