Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
    • Eessõna
    • Hakkame pihta!
      • Esimesed katsetused
      • Esimene päris programm
      • Esimene mäng
    • Olulised mõisted
      • Muutujad
      • Arvud ja sõned
    • Veateated
    • Matemaatika
      • Põhitehted
      • Suurendamine ja vähendamine
      • Eriti suured ja eriti väiksed arvud
      • Moodul math
    • Andmetüübid
    • Sisend ja väljund
      • "print" käsk, end="", koma ja +
      • Sisendi küsimine failist või veebist
    • Esimene graafika
    • Mida õppisid?
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Olulised mõisted ja sissejuhatus

Esimene graafika

Esimene kokkupuude Pythoni graafikaga

Sissejuhatus

Et olla kindel, et juba alguses on kõik meile vajaminevad tööriistad paigaldatud, teeme ühe pisikese kokkupuute ka graafikaga. Samuti saame boonusena ise oma arvuti peal näha üht eksemplari Pythoniga tehtud näidismängust :)

Midagi suurt siin veel teha ei soovi. Proovime vaid seadistada mänguarendusmooduli, mida me palju hiljem rohkem kasutama hakkame ja proovime väikese näidise ka tööle panna ning mängu pildifaile uurida.

Mainin siinkohal veel, et sellest pole midagi, kui näidisprogrammi sisu on mõistetamatu - õpime sealseid asju reaalselt tunduvalt hiljem ise kasutama. Seega ära praegu selle üle üldse muretse.

Pygame paigaldamine ja minikatse

Moodul, mida me mängugraafika loomiseks kasutama hakkame, kannab nime Pygame. Nagu nimestki arvata võib, on tegemist mängude tegemist hõlbustava mooduliga.

Pygame paigaldamine on Thonny abiga üpris lihtne tegevus. Selleks tuleb teha järgmist.

  1. Käivitada loomulikult Thonny.
  2. Ülevalt menüüribalt valida Tools → Open system shell
  3. Avanenud musta aknasse kirjutada pip install pygame ning vajutada Enter. (NB! Mac OS X peal sisestada pip install pygame==1.9.2 juhul kui muul juhul saad veateate)
  4. Kui ilmub kiri edukast paigaldusest, võib musta akna sulgeda.

Et veenduda, kas pygame install oli edukas, sisesta Shell'i käsk import pygame

Kui sellest mingit veateadet ei ilmu, siis toimus installeerimine edukalt.

Katsetuseks võib nüüd ka ühe Pygame näidise alla laadida ning proovida teda tööle panna. Selle leiad praeguse nädala materjalide alt, 5nda ülesande alusfailide lingilt. Või siis otse selle lingi kaudu.

Selles näidises on näha 3 faili, millest 2 on pildid ning 1 .py laiendiga fail. Võid katsetuseks proovida neid pilte ka näiteks Paint'i abil muuta ning uurida, kas mängus selle tagajärjel samuti graafika muutub.

Käivitada saab mängu tema .py faili Thonnyga avades - mängu saab juhtida noolte ja tühikuga.

Õnnitlused! Võime nüüd olla uhked, et kõik sellel kursusel tarvilikud Pythoni moodulid on meil olemas. :)

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused