Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
    • Eessõna
    • Hakkame pihta!
      • Esimesed katsetused
      • Esimene päris programm
      • Esimene mäng
    • Olulised mõisted
      • Muutujad
      • Arvud ja sõned
    • Veateated
    • Matemaatika
      • Põhitehted
      • Suurendamine ja vähendamine
      • Eriti suured ja eriti väiksed arvud
      • Moodul math
    • Andmetüübid
    • Sisend ja väljund
      • "print" käsk, end="", koma ja +
      • Sisendi küsimine failist või veebist
    • Esimene graafika
    • Mida õppisid?
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Olulised mõisted ja sissejuhatus

Olulised mõisted

Arvud ja sõned

Loodan, et sa panid eelmisel lehel tähele, et näidis muutujatele oli antud kahte erinevat tüüpi väärtuseid: arvulisi ja sõnalisi. Arvulise väärtusega muutujaid kutsutakse arvulisteks muutujateks, aga sõnalise väärtusega muutujaid kutsutakse sõnedeks.

Näited arvulise väärtusega muutujatest:

  • esimene = 4
  • teine = 6

Näited sõnemuutujatest:

  • vastus = "Küll on kena kelguga hangest alla lasta"
  • eesnimi = 'Tiina'
  • arv_tekstina = "23"

Kuidas Python saab aru, kas tegemist on arvu või sõnega (arv_tekstina = "23")? Vahe on jutumärkides - kui pannakse arvule jutumärgid ümber, siis on kohe tegemist sõnega ja mingit arvutamist sellise muutujaga teha ei saa.

Kui olid tähelepanelik, siis märkasid et sõnede näide nr 2 on teistsuguste jutumärkidega kui ülejäänud. Pythonis ei olegi tegelikult vahet, kas kasutad kahekordseid või ühekordseid jutumärke, peaasi, et sõne alguses ja lõpus on samad jutumärgid.

Eriti pikad sõned:

Kui sul on vaja aga muutuja väärtustada eriti pika sõnega (näiteks üks salm luuletusest vms), siis tasub sellise sõne ümber kasutada kolmekordseid jutumärke. Kolmekordsed jutumärgid lubavad teha jutumärkide vahel ka reavahetusi.

Näiteks:

Uurime, milliseid põnevaid tehteid saab erinevat tüüpi muutujatega teha:

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment