Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
    • Eessõna
    • Hakkame pihta!
      • Esimesed katsetused
      • Esimene päris programm
      • Esimene mäng
    • Olulised mõisted
      • Muutujad
      • Arvud ja sõned
    • Veateated
    • Matemaatika
      • Põhitehted
      • Suurendamine ja vähendamine
      • Eriti suured ja eriti väiksed arvud
      • Moodul math
    • Andmetüübid
    • Sisend ja väljund
      • "print" käsk, end="", koma ja +
      • Sisendi küsimine failist või veebist
    • Esimene graafika
    • Mida õppisid?
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT

Olulised mõisted ja sissejuhatus

Hakkame pihta!

Julge hundi rind on rasvane, seega kaotada ei ole mitte midagi - hakkame pihta!

Kõigepealt, et üldse mingite mängude programmeerimisest saaks juttu teha, peame

  1. enda arvutisse installeerima selleks vajaliku programmeerimiskeele (antud kursusel siis Pythoni ja see on tasuta). Kirjutame Pythoni koodi kogu kursuse jooksul kasutades programmi Thonny.
  2. tegema selgeks põhilised programmeerimise algtõed - sellel nädalal saame teada, mis on muutujad, andmetüübid, sisend, väljund, kuidas ja miks on vaja teha arvutusi. See nädal tegeleme seega suures osas esmaste teadmiste ettevalmistamisega ja veidi vähem konkreetsete mängudega.

Kuid kõigepealt installeerima!

Pythoni installeerimine on väga lihtne asi, eriti kui kasutame Thonny't! Kõigepealt tuleb sul minna järgmisele veebilehele http://thonny.org/ ja valida sealt vastavalt sinu arvuti operatsioonisüsteemile sobiv versioon.

Miks Thonny? Hiljem hakkame graafilisi kasutajaliideseid looma mooduliga Pygame ning selle paigaldamine on Thonnyga eriti lihtne.

Kui oled õige rea üles leidnud ja selle lingile vajutanud, lae installer alla ning käivita - seejärel tuleb sul tegutseda juba vastavalt tekkinud dialoogiakna juhistele.

NB! Soovitatav on Thonny installeerida sellisesse kausta, mille aadressi sees pole ühtegi tühikut. Praegusel hetkel võivad tekkida mõned probleemid Pygame installimisega, kui Thonny on sellises kaustas, kus on sees tühik.

Siin on sulle ka väike videolõik installeerimise teostamiseks:

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment