Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2024/25 spring
  3. Digital Technology - an Overview (LTAT.00.020)
ET
Log in

Digital Technology - an Overview 2024/25 spring

  • Pealeht
  • Loengud
    • L00 - sissejuhatus
    • L01 - bitt
    • L02 - progemine
    • L03 - algoritm
    • L04 - programmeerimiskeeled
    • L05 - pilt
    • L06 - andmestruktuur
    • L07 - tekst ja otsing
    • L08 - andmebaas
    • L09 - op-süsteem
    • L10 - arvutivõrk
    • L11 - tehisaru
    • L12 - optimeerimine
    • L13 - võrgustikud
    • L14 - infoturve
    • L15 - tarkvaratehnika
    • L16 - muutused
  • Kodutööd
    • Ülesanded
  • Hindamine
  • Zulip vestlustuba
  • Infokirjad
  • Lisamaterjalid
    • Jätkukursused
    • ChatGPT näiteid
  • Tagasiside

Ülesanded sooritamiseks


Kodutöö 1 - Programmeerimise loominguline väljakutse - 2. aprill

Selles kodutöös saad arendada oma Pythoni programmeerimisoskusi, et luua visuaalselt huvitav ja pilkupüüdev illusioon või muster. See on suurepärane võimalus ühendada loogika ja loovus, avastada, kuidas väikesed muudatused koodis mõjutavad lõpptulemust ning arendada oma oskusi mängulisel ja visuaalsel moel. Programmeerimine ei seisne ainult tehniliste reeglite järgimises – see on katsetamine, avastamine ja loominguline eneseväljendus.

See ülesanne viib sind avastusretkele Pythoni ja programmeerimise maailma, seob selle visuaalse esteetikaga ja annab sulle võimaluse arendada oma loogilist mõtlemist, rakendades kordusi, geomeetrilisi kujundeid ja värvide kombinatsioone. Kas lood illusiooni, fraktaali või abstraktse kunstiteose – see on juba sinu otsustada!

Kuidas sellele ülesandele läheneda?

  • Eksperimenteeri ja katseta! Ära piirdu esimese ideega – proovi erinevaid lahendusi, kombineeri ideid ja vaata, kuidas väikesed muudatused koodis mõjutavad tulemust. Kui midagi ei tööta esialgu nii, nagu plaanitud, ära heida meelt – see on osa õppimisprotsessist!
  • Mõtle loovalt! Ülesanne ei sea rangeid piiranguid – võid kujundada täiesti ainulaadse mustri või ammutada inspiratsiooni olemasolevatest illusioonidest.
  • Ära karda teha vigu! Iga veakood on vihje, mis juhatab sind lahenduseni. Katkine kood on parim õpetaja, sest just läbi vigade õpid sügavamalt mõistma, kuidas programm tegelikult töötab. Võta vigu kui õppimise loomulikku osa ja kasuta neid oma oskuste arendamiseks – iga lahendatud probleem muudab sind paremaks programmeerijaks :)
  • Kasuta internetti ja tehisintellekti targalt! Need on väärtuslikud tööriistad, mis aitavad sul leida inspiratsiooni, õppida uusi lähenemisviise ja lahendada keerukamaid probleeme. Samas on oluline mõista ja analüüsida saadud teavet, mitte seda pimesi kopeerida – nii arendad oma mõtlemisoskust ja programmeerimisvõimekust. Kui kasutad väliseid allikaid või tehisintellekti abi, ära unusta sellele viidata.

Juhend + inspiratsioon

Kel vaja abi või nõu, palun kasutage võimalust osaleda konsultatsiooni ajal teisipäeviti Deltas kohapeal või Zoomis.

Head katsetamist ja loovat programmeerimist!


Kodutöö 2 - Ise tegemise rõõm - tähtaeg 20. mail.

Teise kodutöö juhend on siin:

https://docs.google.com/document/d/1N4Tu-0wJL0VrxoXVY_u2M4t58WL1MK1907DeKbWoXeg/edit?tab=t.0

Vali endale meelepärane teema ja küsimus ja koosta selle põhjal raport!

Nädal 17: Lõputöö - essee ja tagasiside (Tähtaeg: 10. juuni)

Kirjutage digipöördest oma erialases valdkonnas - millised digitaalsed lahendused on praegu kasutuses, millised on kohe tulemas või milliseid oleks hädasti vaja. Samuti visioon, milline on teie oma erialane valdkond ca 10 aasta perspektiivis.

Teine osa: tagasiside ainele kui tervikule, ca 1 lk mahus. Võib käsitleda ka konkreetseid teemasid, kuid peamine fookus peaks olema tervikul.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment