Ülesanded sooritamiseks
Seda lehekülge ei ole 2025. a kursuse jaoks veel viimistletud...
Semestri nädal 7 - kodutöö 1 (Tähtaeg: 2. aprill)
Kirjuta programm ja raporteeri, mida see teeb. Kasutada võib materjale, mida on laenatud (vastavalt viitamisjuhistele) internetist, ChatGPT-st jne.
Eesmärk on lahendada mõni enda jaoks huvitav ülesanne, joonistada andmetest graafikuid, või lihtsalt korralik pilt mitmest elemendist kasutades kas kilpkonnagraafikat või ka otse pildi "sisse" joonte, ringide jne tõmbamisega.
Teema on iseenda vabal valikul. Mõned ideed:
- Modifitseerida Python programmiga pilti (n. värve muuta, jne). Pillow (PIL) teek. Pakkida pilte väiksemaks, teha thumbnail'id, vmt. Näidispäringud ChatGPT-le:
- give me python program that creates an empty image 1000x1000 and inserts 20 random points as small circles, draws lines in between all of them.
- Give me a python program that asks from command line filenames, and RGB correction for each channel positive or negative number; outputs files that has this correction encoded in each respective filename, stored in current working directory. Compress PNG files and JPG files respectively with maximum compression rate, JPG with no more than 80% data loss.
- Vaadake veel eri näiteid. Ja arutage küsimusi Zulip või otsesuhtluses
Lahendus peaks kasutama mitut tsüklit, if-then-else valikuid, alamfunktsiooni ja muutujaid, tabeleid või ka sõnastikke (dictionary).
Soovitav on kasutada internetist õppimismaterjale ja ka ChatGPT abi.
Proovige oma limiite ja neid veidi ületada. Küsige abi õppejõududelt, chat'ist Zulipis, loengutel käies jne.
Ideid, mida programmeerida
- Uurin värve ... joonista pilte (ekraanile, PNG/GIG failideks), kus on RGB värvigamma muutmine. Näiteks fikseeri R väärtus ja joonista "ruut", kus muutuvad kahes dimensioonis G ja B väärtused. Kas ühe piksli või väikeste ruudukeste kaupa; kas väiksema või veidi suurema sammuga (ühe väärtuse muutust ühe võrra reeglina silm ei märka).
Semestri nädal 14: Kodutöö 2 - kasutame ChatGPT teemade õppimiseks (Tähtaeg: 7. mai)
Koostage abivahendeid kasutades ChatGPT, Bing+ jne. Eesmärk on koostada inglis- või eestikeelne "loengumaterjali" stiilis raport õppeaines "Digitaalne maailmapilt" käsitletud teemadel. Kõik, mida ise soovite teada või mis on puudulikult õppeaines seletatud. Või ka need, kus materjal küll olemas ja suuliselt sisse loetud, kuid pole head kirjalikku lugemismaterjali.
Oluline: kasutage viitamist, millise töövahendiga koos ja kuidas see on loodud, kust infot on kokku kogutud jne.
Raportid on mõeldud pigem kui töövahendid iseendale, aidates õppida ja areneda, mitte avalikuks jagamiseks mõeldud lõplikult viimistletud dokumendid. Esialgu on aktsepteeritav, et raport on pigem "enam-vähem korrektne" ja sisult kvaliteetne, mitte tingimata täiuslikult vormistatud.
Nädal 17: Lõputöö - essee ja tagasiside (Tähtaeg: 4. juuni)
Kirjutage digipöördest oma erialases valdkonnas - millised digitaalsed lahendused on praegu kasutuses, millised on kohe tulemas või milliseid oleks hädasti vaja. Samuti visioon, milline on teie oma erialane valdkond ca 10 aasta perspektiivis.
Teine osa: tagasiside ainele kui tervikule, ca 1 lk mahus. Võib käsitleda ka konkreetseid teemasid, kuid peamine fookus peaks olema tervikul.