10. Ülesanded: PyGame- pildid ja tekst
Teooriamaterjalid:
Ülesanne 1
Leia veebist kaardipaki tagaküljeks sobiv pilt ja korda seda programmi aknas neljas tulbas ja kolmes reas, et tekiks näiteks Memoryle sarnane mängulaud.
Ülesanne 2
Paiguta aknasse ühte ritta võrdse kaugusega neli sarnaste mõõtmetega samateemalist (loomad, autod vms) pilti. Lisa iga pildi alla pildi allkiri ning kogu joonisele ühine pealkiri.
Ülesanne 3
Muuda programmi nii, et ühe rea piltide ja allkirjade joonistamine oleks lahendatud funktsioonina.
Ülesanne 4
Loo funktsioon, mis trükib ekraanile etteantud teksti. Funktsioon saab argumentidena ette teksti sisu, värvi, suuruse ning asukoha x- ja y-koordinaadid. Koosta programm, mis kutsub (tsükli abil) funktsiooni välja 10 korda. Lausete tekstid pole olulised, kõik laused peavad mahtuma programmi aknasse, püüa lahenda ülesanne võimalikult optimaalselt.
Ülesanne 5
Täienda programmi nii, et samasugust pildi- ja tekstirida joonistatakse viis korda üksteise alla (5 x 4 pilti). Tee seda muidugi tsükliga, kus muutub üks koordinaatidest, ja kutsu nii eelmises ülesandes loodud funktsiooni viis korda välja. Kuna ridade vertikaalne asukoht muutub, lase see funktsioonile argumendina ette anda.
Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/