Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Python koolis
ET
Log in

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame
  • ÜLESANDED

1 Käsurida, muutujad
2 Sisend, väljund, tingimus
3 Tsükkel
4 Järjend
5 Sõnastik
6 Funktsioon
7 Failioperatsioonid
8 Moodulid
9 Pygame: aken
10 PyGame: pildid, tekst
11 PyGame: animeerimine
12 PyGame: juhtimine klaviatuuriga
13 PyGame: juhtimine hiirega
14 PyGame: heli kasutamine
15-16 PyGame: mängu loomine

10. Ülesanded: PyGame- pildid ja tekst

Teooriamaterjalid:

  • 4. PyGame: pildid
  • 5. PyGame: tekst

Ülesanne 1

Leia veebist kaardipaki tagaküljeks sobiv pilt ja korda seda programmi aknas neljas tulbas ja kolmes reas, et tekiks näiteks Memoryle sarnane mängulaud.

Ülesanne 2

Paiguta aknasse ühte ritta võrdse kaugusega neli sarnaste mõõtmetega samateemalist (loomad, autod vms) pilti. Lisa iga pildi alla pildi allkiri ning kogu joonisele ühine pealkiri.

Ülesanne 3

Muuda programmi nii, et ühe rea piltide ja allkirjade joonistamine oleks lahendatud funktsioonina.

Ülesanne 4

Loo funktsioon, mis trükib ekraanile etteantud teksti. Funktsioon saab argumentidena ette teksti sisu, värvi, suuruse ning asukoha x- ja y-koordinaadid. Koosta programm, mis kutsub (tsükli abil) funktsiooni välja 10 korda. Lausete tekstid pole olulised, kõik laused peavad mahtuma programmi aknasse, püüa lahenda ülesanne võimalikult optimaalselt.

Ülesanne 5

Täienda programmi nii, et samasugust pildi- ja tekstirida joonistatakse viis korda üksteise alla (5 x 4 pilti). Tee seda muidugi tsükliga, kus muutub üks koordinaatidest, ja kutsu nii eelmises ülesandes loodud funktsiooni viis korda välja. Kuna ridade vertikaalne asukoht muutub, lase see funktsioonile argumendina ette anda.


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment