Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Python koolis
EN
Logi sisse

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame
  • ÜLESANDED

1 Käsurida, muutujad
2 Sisend, väljund, tingimus
3 Tsükkel
4 Järjend
5 Sõnastik
6 Funktsioon
7 Failioperatsioonid
8 Moodulid
9 Pygame: aken
10 PyGame: pildid, tekst
11 PyGame: animeerimine
12 PyGame: juhtimine klaviatuuriga
13 PyGame: juhtimine hiirega
14 PyGame: heli kasutamine
15-16 PyGame: mängu loomine

12. Ülesanded: PyGame- klaviatuur

Teooriapeatükid:

  • 7. PyGame: juhtimine klaviatuuriga

Ülesanne 1

Joonista ekraani keskele sinine ring ning pane see liikuma vastavalt nooleklahvidele nii vertikaalis kui horisontaalis. Leia kiirus (sammu suurus e. koordinaatide muutumise kiirus), mille puhul liigutamine on mugav.

Ülesanne 2

Lisa juurde ka klahvide PAGE UP ja PAGE DOWN kasutamise võimalu nii, et nende kasutamise puhul muutuks y-koordinaat 3 korda kiiremini kui nooleklahvide puhul.

Ülesanne 3

Lisa juurde ringi algpositsiooni viimine klahviga HOME: pärast klahvile HOME vajutamist viiakse ring taas akna keskele tagasi.

Ülesanne 4

Aseta sinise ringi kõrvale ka punane ring akna keskele. Lisa ka temale sarnane liikumine nagu punasel ringil nooleklahvide abil, kuid nüüd hoopis klahvide WASD abil: W - üles, A - vasakule, S - alla, D - paremale (vaata nende asetust, siis taipad, miks). Tee nii, et klahvi HOME abil liiguksid mõlemad ringid algpositsiooni. Nüüd peaksid saama ühe käega üht, teisega teist ringi liigutada.


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused