Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Python koolis
EN
Logi sisse

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame

1. Aken
2. Värvid ja koordinaadid
3. Joonistamine
4. Pildid
5. Tekst
6. Animeerimine
7. Juhtimine klaviatuuriga
8. Juhtimine hiirega
9. Heli
10. Õpetusi

  • ÜLESANDED

4. PyGame: pildid

Piltide lisamiseks aknasse peab eelnevalt laadima pildi ning omistama selle mingile muutujale, seejärel paigutada see aknasse õigesse kohta. Sobivaid pildifailiformaate on palju: jpg, png, gif, bmp jne.

pilt = pygame.image.load("pildifail.png") # Fail asub programmiga samas kaustas
ekraan.blit(pilt, (400, 100)) # Sulgudes on pildi koordinaadid

Pildifail võib olla samas kaustas programmifailiga või alamkaustas.

pilt = pygame.image.load("pildid/pildifail.png") # Fail asub alamkaustas "pildid"
ekraan.blit(pilt, (400, 100)) # Sulgudes on pildi koordinaadid

Pärast pildi laadimist saab Pygame'ilt küsida, mis on selle pildi mõõtmed ja salvestada need muutujatesse:

laius = pilt.get_width()    #leiame pildi laiuse pikslites (täisarv)
korgus = pilt.get_height()  #leiame pilgi kõrguse pikslites (täisarv)

Lisamaterjalid

  • http://www.pygame.org/docs/ref/image.html

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused