Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Python koolis
EN
Logi sisse

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame
  • ÜLESANDED

1 Käsurida, muutujad
2 Sisend, väljund, tingimus
3 Tsükkel
4 Järjend
5 Sõnastik
6 Funktsioon
7 Failioperatsioonid
8 Moodulid
9 Pygame: aken
10 PyGame: pildid, tekst
11 PyGame: animeerimine
12 PyGame: juhtimine klaviatuuriga
13 PyGame: juhtimine hiirega
14 PyGame: heli kasutamine
15-16 PyGame: mängu loomine

10. Ülesanded: PyGame- pildid ja tekst

Teooriamaterjalid:

  • 4. PyGame: pildid
  • 5. PyGame: tekst

Ülesanne 1

Leia veebist kaardipaki tagaküljeks sobiv pilt ja korda seda programmi aknas neljas tulbas ja kolmes reas, et tekiks näiteks Memoryle sarnane mängulaud.

Ülesanne 2

Paiguta aknasse ühte ritta võrdse kaugusega neli sarnaste mõõtmetega samateemalist (loomad, autod vms) pilti. Lisa iga pildi alla pildi allkiri ning kogu joonisele ühine pealkiri.

Ülesanne 3

Muuda programmi nii, et ühe rea piltide ja allkirjade joonistamine oleks lahendatud funktsioonina.

Ülesanne 4

Loo funktsioon, mis trükib ekraanile etteantud teksti. Funktsioon saab argumentidena ette teksti sisu, värvi, suuruse ning asukoha x- ja y-koordinaadid. Koosta programm, mis kutsub (tsükli abil) funktsiooni välja 10 korda. Lausete tekstid pole olulised, kõik laused peavad mahtuma programmi aknasse, püüa lahenda ülesanne võimalikult optimaalselt.

Ülesanne 5

Täienda programmi nii, et samasugust pildi- ja tekstirida joonistatakse viis korda üksteise alla (5 x 4 pilti). Tee seda muidugi tsükliga, kus muutub üks koordinaatidest, ja kutsu nii eelmises ülesandes loodud funktsiooni viis korda välja. Kuna ridade vertikaalne asukoht muutub, lase see funktsioonile argumendina ette anda.


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused