Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Python koolis
EN
Logi sisse

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame

1. Aken
2. Värvid ja koordinaadid
3. Joonistamine
4. Pildid
5. Tekst
6. Animeerimine
7. Juhtimine klaviatuuriga
8. Juhtimine hiirega
9. Heli
10. Õpetusi

  • ÜLESANDED

5. PyGame: tekst

Teksti lisamiseks tuleb valida font, selle alusel teisendada (inglise k. render) tekst pildiks ning paigutada see aknasse õigesse kohta.

# Teksti fondi valik, sõna "None" tähendab, et võetakse
# arvuti poolt vaikimisi pakutud font, suuruseks 50
teksti_font = pygame.font.Font(None, 50)
# Teksti teisendamine pildiks antud fondi põhjal,
# 1 tähendab, et sümbolite servi pehmendatakse (antialiasing),
# värviks on tumepunane
tekst_pildina = teksti_font.render("Minu tekst", 1, [204, 0, 0])
# Pildiks teisendatud tekst paigutatakse kohale koordinaatidega [50, 200]
ekraan.blit(tekst_pildina, [50, 200])

Muutujad, mis sisaldavad teksti fonti (teksti_font) on vajalik väärtustada üks kord programmi jooksul, pildiks teisendatud teksti (tekst_pildina) siis, kui teksti sisu on vaja muuta. Blit-käsk tuleb aga esile kutsuda alati, kui teksti on vaja (uuesti) näidata.

Fondi muutmiseks saame kasutada süsteemi fonte ehk fonte, mis on kasutatavas masinas installeeritud. Selleks peame teadma fondi nime, mida kasutada soovime. Näiteks Times New Roman fondi kasutamine:

teksti_font = pygame.font.SysFont("times new roman", 50)

Lisamaterjalid

  • http://www.pygame.org/docs/ref/font.html#pygame.font.Font.render

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused