5. PyGame: tekst
Teksti lisamiseks tuleb valida font, selle alusel teisendada (inglise k. render) tekst pildiks ning paigutada see aknasse õigesse kohta.
# Teksti fondi valik, sõna "None" tähendab, et võetakse # arvuti poolt vaikimisi pakutud font, suuruseks 50 teksti_font = pygame.font.Font(None, 50) # Teksti teisendamine pildiks antud fondi põhjal, # 1 tähendab, et sümbolite servi pehmendatakse (antialiasing), # värviks on tumepunane tekst_pildina = teksti_font.render("Minu tekst", 1, [204, 0, 0]) # Pildiks teisendatud tekst paigutatakse kohale koordinaatidega [50, 200] ekraan.blit(tekst_pildina, [50, 200])
Muutujad, mis sisaldavad teksti fonti (teksti_font) on vajalik väärtustada üks kord programmi jooksul, pildiks teisendatud teksti (tekst_pildina) siis, kui teksti sisu on vaja muuta. Blit-käsk tuleb aga esile kutsuda alati, kui teksti on vaja (uuesti) näidata.
Fondi muutmiseks saame kasutada süsteemi fonte ehk fonte, mis on kasutatavas masinas installeeritud. Selleks peame teadma fondi nime, mida kasutada soovime. Näiteks Times New Roman fondi kasutamine:
teksti_font = pygame.font.SysFont("times new roman", 50)
Lisamaterjalid
Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/