Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Python koolis
EN
Logi sisse

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame
  • ÜLESANDED

1 Käsurida, muutujad
2 Sisend, väljund, tingimus
3 Tsükkel
4 Järjend
5 Sõnastik
6 Funktsioon
7 Failioperatsioonid
8 Moodulid
9 Pygame: aken
10 PyGame: pildid, tekst
11 PyGame: animeerimine
12 PyGame: juhtimine klaviatuuriga
13 PyGame: juhtimine hiirega
14 PyGame: heli kasutamine
15-16 PyGame: mängu loomine

14. Ülesanded: PyGame- heli

Teooriapeatükid:

  • 9. PyGame: heli

Ülesanne 1

Lisa mõnele varasemale Pygame'i ülesandele helitaust.

Ülesanne 2

Luba programmil muuta aja jooksul taustmuusika helitugevust alates nivoost 0.3 kuni maksimumi e. üheni.

Muuda programmi nii, et helitugevuse muutumine oleks tsükliline: jõudes maksimumini hakkab helitugevus taas vähenema ja miinimumi e. nullini jõudes taas kasvama.

Ülesanne 3

Lisa aknasse kolme looma või linnu pildid ning otsi veebist nende hääli sobivate helifailidena. Tee nii, et hiireklõpsu peale mõnel pildil mängitakse maha selle olendi hääl.

Ülesanne 4

Koosta programm, mille abil saab arvutiklaviatuuri abiühehäälselt klaverit mängida. Salvesta ise või leia veebist mingi hulk helifaile vastavate nootide helisagedusega, programm peaks esitama neid vastavalt arvutiklaviatuuri klahvivajutusele (heli pikkus võib olla sõltumatu klahvivajutuse pikkusest). Kui tundub, et selline ülesanne pole päris "sinu", asenda muusikainstrumendi helid suvaliste häälitsustega. Programm on keerukas, seega mõtle lahendustee eelnevalt hästi läbi, et kood oleks võimalikult ökonoomne.

Täiendused:

  • Lisa juurde ka mingi visuaalne info (tekst programmi aknas vastavalt klahvivajutusele vms).
  • Mõtle välja lahendus, mis lubaks programmile ette anda esitatavate helide järjekorra (programmi sees või eraldi failina).
  • Luba arvestada ka aega, kaua klaviatuuriklahvi all hoitakse.

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused