Creative Commons 4.0 CC-BY litsents
<< 16. tund | Sisukord | 18. tund >> |
17. tund. Objektid
Õpitulemused
Tunni läbimisel:
- oskan lisada enda maailmale erinevaid objekte;
- oskan muuta objektide suurust ja värvi;
- oskan muuta objektide asukohta maailmas;
- lisan enda maailmale mängulise elemendi - objektide ja punktide kogumine:
- lisan objektidele omavahelise vestluse;
- analüüsin programmis tekkinud vigu ning parandab neid vajadusel;
- tagasisidestan kaaaslase tööd.
Teemad:
- Mängu täiendamine, punktide kogumine
- Objektidele omavahelise vestluse lisamine
- Kaaslase töö tagasisidestamine
Mõisted: ...,...
Objektide suhtlemine
1. Kuidas on sul läinud enda mängu loomine? Kas sa oled rahul? Tuletame meelde, mida saab juba sinu mängus teha – sul on olemas sõidukid, mis saavad näiteks võidusõitu teha, asju korjata ja selle eest punkte koguda. Katsetame, kuidas sinu mäng töötab.
2. Ava enda mäng ja proovi mängida. Kui programm ei tööta hästi, proovi parandada. Sa saad alati vaadata eelmiste tundide materjali, kuid võid abi paluda ka klassikaaslastelt.
3. Täna õpime, kuidas objekte omavahel kõnelema panna. Päriselt nad rääkida ei oska, kuid jutumulle saab lisada.
4. Mõtle kõigepealt, kes saavad omavahel vestelda. Sõiduk võib näiteks rääkida puuga või kiviga. Puu võib öelda, kui sõiduk talle otsa sõidab: “Ettevaatust, ära torma!” Võid ka lisada mõne uue sõiduki, kellega saavad teised sõidukid vestelda.
5. Pane enda vestlus vihikusse kirja. Kontrolli, et sul pole vigu, kasuta õigeid kirjavahemärke. See vestlus ei saa olla väga pikk.
6. Nüüd programmeeri objektid omavahel vestlema.
Sulle on abiks videojuhend:
7. Katseta oma mängu pinginaabriga.
8. Salvesta mäng.
Sa olid täna tubli!
Iseseisvad ülesanded:
- Programmeeri kaks objekti omavahel suhtlema (näiteks kui auto sõidab otsa puule, siis ütleb “Ettevaatust, ära torma!”).
- Salvesta mäng ning katseta seda pinginaabriga.
Mõisted koos seletustega:
mõiste - seletus
Viited:
- KoduGameLab. http://www-int.kodugamelab.com/
- Sild, M. (2018) videod.
- Saarpuu, K. (2018) Juhendid. https://progekodu.weebly.com//
<< 16. tund | Sisukord | 18. tund >> |