Creative Commons 4.0 CC-BY litsents
<< 11. tund | Sisukord | 13. tund >> |
12. tund. Mängu idee
<
Õpitulemused
Tunni läbimisel:
- oskan KoduGameLab programmis maailma luua;
- loon KoduGameLab programmis enda maailma;
- kujundan KoduGameLab programmis enda maailma;
- oskan lisada enda maailmale erinevaid objekte;
- loon rühmas enda mängu idee;
- tagasisidestan kaaslaste mängude ideid.
Teemad:
- KoduGameLab
- Maailma loomine
- Objektide lisamine
- Maailma salvestamine
Mõisted:
- programm, mäng, arvutimäng
Mängu idee
- Eelmises tunnis rääkisime me arvutimängudest. Mis teeb ühe arvutimängu huvitavaks. Mõtle selle üle ja kirjuta enda mõte tahvlile. Kas sa nõustud kaaslaste arvamustega?
- Kodus pidid sa välja mõtlema enda mängu idee. Räägi oma ideest rühmakaaslastele ja küsi, mida nad sellest arvavad. Kuula ka teiste ideid ning avalda oma arvamust.
- Nüüd on aeg oma mängu idee kirja panna. Ava vihik ja kirjuta sinna:
- mängu nimi;
- kes on sinu mängu tegelased;
- milline on sinu mängumaailma kujundus;
- mis sinu mängus juhtuma hakkab – võistlus, otsimine, tagaajamine või hoopis midagi muud. Pea meeles, meie mängudes ei ole vägivalda ega tulistamist.
- Kui idee on kirjas ava KoduGameLab programm ning hakka enda mängumaailma kujundama. Kujunda enda maailm vähemalt kahe värvi ja erineva tekstuuriga. Meeldetuseks võid vaadata seda videot:
- Kui maailm on kujundatud, siis salvesta enda töö. Täna pane enda töö nimeks oma mängu nimi. Järgmises tunnis avame sama töö ja lisame uusi elemente. Video töö salvestamise kohta:
Iseseisvad ülesanded:
- Mõtle, mis teeb arvutimängu huvitavaks?
- Räägi rühmakaaslastele oma mängu ideed ja küsi, mida nad sellest arvavad?
- Pane kirja
- Mängu nimi
- Kes on mängu tegelased?
- Milline on mängumaailma kujundus?
- Mis sinu mängus juhtuma hakkab – võistlus, otsimine, tagaajamine või hoopis midagi muud. Pea meeles, meie mängudes ei ole vägivalda ega tulistamist.
- Kujunda enda mäng KoduGameLabis
Mõisted koos seletustega:
- Mäng on vähemalt ühe mängijaga ja reeglitega tegevus, millel on olemas võidutingimus.
- Arvutimäng on mäng, mida mängitakse arvutiekraanil.
- Programm on käsujada, mida arvuti täidab mingi ülesande täitmiseks.
Viited:
- Arvutimängud. https://beta.wikiversity.org/wiki/Arvutim%C3%A4ngud
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/0vyoBes9UPo
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/2-zGBlcFLxw
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/GCPEtERrnts
- Saarpuu, K. (2012) Juhendid. https://progekodu.weebly.com//
<< 11. tund | Sisukord | 13. tund >> |