Creative Commons 4.0 CC-BY litsents
<< 12. tund | Sisukord | 14. tund >> |
13. tund. Mängu loomine
Õpitulemused
Tunni läbimisel:
- oskan KoduGameLab programmis maailma luua;
- loon KoduGameLab programmis enda maailma;
- kujundan KoduGameLab programmis enda maailma;
- oskan lisada enda maailmale erinevaid objekte;
- oskan muuta objektide suurust ja värvi;
- oskan muuta objektide asukohta maailmas..
Teemad:
- Loodud maailma muutmine ja kustutamine
- Maailmale objektide lisamine
- Objektide suuruse ja värvi muutmine;
- Objektide asukoha muutmine.
Mõisted: programm, objekt, mäng, arvutimäng
Jätka mängu loomist
- Eelmises tunnis alustasid sa enda mängu loomist. Täna jätkame selle tööga.
- Kõigepealt ava programm ning seejärel enda eelmise tunni töö. Selle jaoks vali – load world, seejärel vali My worlds ning leia enda eelmise tunni töö.
- Vaata üle enda loodud maailma kujundus, katseta erinevaid ehitusvahendeid. Sa saad näiteks ehitada ka mägesid.
- Kui vaja, vaata siit videost, kuidas maastikku kustutada.
- Vaatame nüüd, kuidas oma maailmale lisada erinevaid objekte. Sa saad siia lisada erinevaid puid, kive, õunu, münte. Sa saad muuta ka nende objektide suurust ja värvi.
Õpetuse leiad siit:
- Nüüd lisa enda maailmale mõned puud ja kivid, muuda nende suurust ja värvi. Muuda ka nende asukohta maailmas.
- Ära unusta, et alati peab lõpus mängu salvestama.
Olid täna tubli!
Iseseisvad ülesanded:
- Jätka eelmises tunnis tehtud mängu tegemist.
- Nüüd lisa enda maailmale mõned puud ja kivid, muuda nende suurust ja värvi.
- Muuda ka nende asukohta maailmas.
- Ära unusta, et alati peab lõpus mängu salvestama.
Mõisted koos seletustega:
- Mäng on vähemalt ühe mängijaga ja reeglitega tegevus, millel on olemas võidutingimus.
- Arvutimäng on mäng, mida mängitakse arvutiekraanil.
- Programm on käsujada, mida arvuti täidab mingi ülesande täitmiseks.
- Objekt on ese, isik või nähtus, kellele või millele on tegevus suunatud.
Viited:
- KoduGameLab. http://www-int.kodugamelab.com/
- Arvutimängud. (2018) https://beta.wikiversity.org/wiki/Arvutim%C3%A4ngud
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/0vyoBes9UPo
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/2-zGBlcFLxw
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/GCPEtERrnts
- Saarpuu, K. (2012) Juhendid. https://progekodu.weebly.com//
<< 12. tund | Sisukord | 14. tund >> |