Creative Commons 4.0 CC-BY litsents
<< 13. tund | Sisukord | 15. tund >> |
14. tund. Mängu programmeerimine
Õpitulemused
Tunni läbimisel:
- loon KoduGameLab programmis enda maailma;
- kujundan KoduGameLab programmis enda maailma;
- lisan enda maailmale erinevaid objekte;
- oskan muuta objektide suurust ja värvi;
- oskan muuta objektide asukohta maailmas:
- programmeerin objektid liikuma.
Teemad:
- Maailma kujndamine
- Objektide lisamine
- Objektide muutmine, liigutamine
- Objektide liikuma programmeerimine
Mõisted: objekt, programm, mäng, arvutimäng
Mängu programmeerimine
1. Eelmises tunnis lõpetasime oma maailma kujundasime, lisasime objekte ja muutsime nende suurust, värvi ja asukohta. Kas sa oled oma tööga rahul? Vaata oma pinginaabri mängumaailm ja nimeta kaks asja, mis sulle selle maailma juures meeldib ja anna soovitus, kuidas ta saaks oma maailma paremaks teha. Kuula, mida su pinginaaber sulle ütleb.
2. Tee lahti oma eelmisel tunnil salvestatud mäng. Vali – load world – my world – sinu mäng. Kui soovid muuda natuke oma mängu kujundust.
3. Täna lisame oma mängule kaks sõidukit ja programmeerime nad liikuma. KoduGameLab programmis on erinevaid sõidukeid, vali endale kaks meelepärast ja lisa oma maailma. Kas sul on meeles, et objektid leiad sa selle ikooni alt ? Programmeeri nüüd üks sõiduk sõitma klaviatuuri noolte abil ja teine tähtede WASD abil. Programmeerimise õpetus on selles videos. Nooleklahvidega liikumine:
Vaata videot tähelepanelikult ja mõtle, kuidas sa saad programmeerida teise sõiduki liima WASD klahvide abil.
4. Nüüd vajuta play nuppu ja proovi sõita kahe sõidukiga korraga. Üht juhi noolte abil ja teist WASD klahvide abil. Kas sa said hakkama? Olid täna tubli!
Iseseisvad ülesanded:
- Lisa oma mängule kaks sõidukit ja programmeeri üks liikuma klaviatuuri noolte abil ja teine tähtede WASD abil.
- Vajuta play nuppu ja proovi sõita kahe sõidukiga korraga. Üht juhi noolte abil ja teist WASD klahvide abil. Kas sa said hakkama?
Mõisted koos seletustega:
- Mäng on vähemalt ühe mängijaga ja reeglitega tegevus, millel on olemas võidutingimus.
- Arvutimäng on mäng, mida mängitakse arvutiekraanil.
- Programm on käsujada, mida arvuti täidab mingi ülesande täitmiseks.
Viited:
- KoduGameLab. http://www-int.kodugamelab.com/
- Arvutimängud. (2018) https://beta.wikiversity.org/wiki/Arvutim%C3%A4ngud
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/Y-4RckJpcL8
- Sild, M. (2018), videojuhend. https://youtu.be/2-zGBlcFLxw
- Saarpuu, K. (2012) Juhendid. https://progekodu.weebly.com//
<< 13. tund | Sisukord | 15. tund >> |