Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Python koolis
ET
Log in

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame
  • ÜLESANDED

1 Käsurida, muutujad
2 Sisend, väljund, tingimus
3 Tsükkel
4 Järjend
5 Sõnastik
6 Funktsioon
7 Failioperatsioonid
8 Moodulid
9 Pygame: aken
10 PyGame: pildid, tekst
11 PyGame: animeerimine
12 PyGame: juhtimine klaviatuuriga
13 PyGame: juhtimine hiirega
14 PyGame: heli kasutamine
15-16 PyGame: mängu loomine

13. Ülesanded: PyGame- hiir

Teooriapeatükid:

  • 8. PyGame: juhtimine hiirega

Ülesanne 1

Lisa aknasse pilt (lennuk, mesilane vms) ning lase sellel liikuda aknas koos hiirenoolega. Nii võid lisada oma hiirenoole asemele mingi vinge raami või tegelase, mida hiljem saad mõnes loodavas mängus kasutada.

Ülesanne 2

Lisa aknasse teine pilt, mida saab hiireklõpsuga "kaasa võtta" ja uude kohta panna. Koos eelmise ülesande kangelasega saame tegevuse: lendav lennuk paneb kaupa maha või võtab üles, mesilane jätab õietolmuämbri põllule vms.

Ülesanne 3

Lisa kogu programmi aknale tegevusega sobiv taust (maastik vms). Üks näide tulemusest:

https://www.youtube.com/watch?v=cbI7MbSKmNQ

Ülesanne 4

Lisa aknasse 3 pilti ja püüa hiireklõpsuga neid ekraanilt kustutada: iga hiireklõpsu peale kontrollitakse, kas mõni neist kolmest kujundist (kujundi koordinaatidest) on piisavalt lähedal hiirenoolele (hiirenoole koordinaatidele). Kui on, joonistatakse ekraanipilt uuesti, kuid ilma selle pildita.


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment