8. PyGame: juhtimine hiirega
Hiire liikumist kontrollib MOUSEMOTION, hiire koordinaadid saame (x, y) paarina kätte sündmuse atribuudist pos. Järgmises näites liigub pildifail hiirega kaasa.
import pygame, sys pygame.init() ekraan = pygame.display.set_mode([ 800 , 600 ]) ekraan.fill([ 255 , 255 , 255 ]) pilt = pygame.image.load( "pildifail.png" ) x = y = 0 # algsed koordinaadid ekraan.blit(pilt, (x, y)) # Joonistame pildi koordinaatidega (x, y) running = True while running: ekraan.fill([ 255 , 255 , 255 ]) ekraan.blit(pilt, (x,y)) pygame.display.flip() for i in pygame.event.get(): if i. type = = pygame.QUIT: running = False # Kui sündmuseks on hiire liikumine,... elif i. type = = pygame.MOUSEMOTION: # ... siis muudame pildi koordinaate sisaldavaid muutujaid x ja y x, y = i.pos pygame.quit() |
Vasakpoolsele hiirenupule vajutamist registreerib MOUSEBUTTONDOWN, nupu lahtilaskmist MOUSEBUTTONUP. Järgmises näites paigutatakse pilt hiireklõpsu peale hiirenoole kohale.
import pygame, sys pygame.init() ekraan = pygame.display.set_mode([ 800 , 600 ]) ekraan.fill([ 255 , 255 , 255 ]) pilt = pygame.image.load( "pildifail.png" ) x = y = 0 # algsed koordinaadid ekraan.blit(pilt, (x, y)) # Joonistame pildi koordinaatidega (x, y) running = True while running: ekraan.fill([ 255 , 255 , 255 ]) ekraan.blit(pilt, (x,y)) pygame.display.flip() for i in pygame.event.get(): if i. type = = pygame.QUIT: running = False # Kui sündmuseks on hiireklõps,... elif i. type = = pygame.MOUSEBUTTONDOWN: # ... siis muudame pildi koordinaate sisaldavaid muutujaid x ja y x, y = i.pos pygame.quit() |
Lisamaterjalid
- Sündmuste loetelu: http://www.pygame.org/docs/ref/event.html
- Hiirega seotud sündmused: http://www.pygame.org/docs/ref/mouse.html
Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

