Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Teeme ise arvutimänge
ET
Log in

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT
    • Heli
      • Helifailid
      • Pygame.mixer
      • Helitugevuse kontroll
      • Taustamuusika
    • Veel kasulikku
      • Edetabel - faili kirjutamine
      • Graafilises keskkonnas nime küsimine
    • Kuidas arendada ennast iseseisvalt edasi?

Helitugevuse kontroll

Kui helifail on programmis käima pandud, siis oleks ju väga mõnus, kui saaks ise kontrollida, kui vaikselt või kui tugevalt seda heli mängitakse. Pygame.mixers on sellise kontrolli jaoks eraldi meetod set_volume(). Sellele meetodile tuleb anda argumendiks arv 0 ja 1 vahel, näiteks 0.4 või 0.8. Mida väiksema arvu ma sulgudesse kirjutan, seda vaiksemalt faili mängitakse, mida suurem arv kirjutada, seda kõvemini see kostub mängimise ajal ka meieni.

Järgmises koodis on heli tugevuseks määratud 0.1, kuid katseta erinevate arvudega, et teada saada, kui tugev on tugev heli ja kui nõrk on nõrk heli.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment