Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT
    • Heli
      • Helifailid
      • Pygame.mixer
      • Helitugevuse kontroll
      • Taustamuusika
    • Veel kasulikku
      • Edetabel - faili kirjutamine
      • Graafilises keskkonnas nime küsimine
    • Kuidas arendada ennast iseseisvalt edasi?

Edetabel - faili kirjutamine

Järgnev programm genereerib kasutajale juhusliku punktisumma ja laseb seejärel kasutajal tulemus edetabelisse panna. Tabelisse lähevad kirja ainult kolm kõige paremat tulemust. Kuidas see käib?

Avatakse edetabel.pickle-nimeline fail, kus on kirjas kõik eelnevad tulemused, kontrollitakse, kas uus tulemus on parem kui need, mis seal enne olid ning lisatakse tulemus. Õige koha leidmine käib listi kaudu - seal saab sorteerida vastavalt punktide järgi. Kui list on sorteeritud, siis kuvatakse ekraanile järjest kõik tulemused. Kui aga enne ei ole ühtegi korda edetabelit kasutatud, siis selline fail alguses puudub. Sellisel juhul programm ise loob edetabeli-nimelise tavalise faili ja hakkab sinna andmeid lisama.

Selle sama faili .py versiooni saad kätte ka siit: http://math.ut.ee/~kull/edetabel.py

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused