Heli

Pole midagi parata, aga tummad mängud ei köida. Nii olen ka mina juba oma näitena toodud Ussimängus heli kasutanud. Heli muudab mängu põnevamaks, nauditavamaks, ootamatumaks.
Heli saab olla nii sisendiks kui väljundiks. Sisendina võetud heli ei ole mitte midagi muud kui mikrofoniga salvestamine. Sellist lahendust arvutimängudes leidub aga üsna vähesel määral. Väljundina kasutatavat heli leidub aga igal pool. Väjundheliga me selles peatükis ka tegelema hakkame. Vaatame täpsemalt lühikesi heliefekte ja pidevalt taustana mängivat muusikat.
Heli nimelt on järjekordne keeruline valdkond, mis on üsna kapriisne ja ei taha mitte erinevate arvutisüsteemidega ühte moodi käituda. Täpselt sama moodi nagu ka graafika. Tuleb arvestada paljude erinevate helikaartide ja operatsioonisüsteemide eripäradega. Kuid nagu ma olen korduvalt öelnud, siis meie eest on väga suur töö ära tehtud Pygames. Meie asi on vaid seda oskuslikult kasutama õppida. Abimeheks on seekord pygame.mixer.