Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT
    • Heli
      • Helifailid
      • Pygame.mixer
      • Helitugevuse kontroll
      • Taustamuusika
    • Veel kasulikku
      • Edetabel - faili kirjutamine
      • Graafilises keskkonnas nime küsimine
    • Kuidas arendada ennast iseseisvalt edasi?

Pygame.mixer

Kõigepealt, et programmis üldse saaks heli mängima panna, peame panema käima pygame.mixer'i. Selleks tuleb programmi alguses, täpselt sama moodi nagu graafika kasutamise korralgi öelda, et nüüd ole valmis minu programmis peale joonistamise ka häält tegema. Selleks peab kirjutama need kolm rida:

  • import pygame
  • pygame.init()
  • pygame.mixer.init()

Nüüd oleme kõik ettevalmistused teinud ja võime hakata oma programmis heli mängima.

Nagu juba sissejuhatuses rääkisin, siis on võimalik teha kahte erinevat tüüpi heli. Nö lühikesed piiksatused, mida nimetatakse heliefektideks ja pikemad muusikapalad, mida saab panna taustana mängima. Pygame.mixer's töötavad need kaks asja erinevate käskudega.

Lühikesed palad

Lühikesed efektid on tavaliselt .wav formaadis ja nende kautamiseks tuleb pygame's kasutada Sound käsku. Sound tõmbab terve helifaili korraga arvutimällu ja hakkab sealt heli mängima:

  • heli_soodud = pygame.mixer.Sound('soodud.wav')
  • heli_soodud.play()

Pikad muusikapalad

Pikemad palad on aga tavaliselt mp3 formaadis. Näiteks kui sa peaksid tahtma taustaks lasta Beethoveni sümnfooniat nr5, mis on ligi 10 min pikk, siis ei ole otstarbekas tervet faili korraga arvutimällu tõmmata. Sellisel juhul tuleks kasutada otse failist mängimise võimalust ja seda tehakse pygame's music.load()-ga:

  • pygame.mixer.music.load("Bhnr5.mp3")
  • pygame.mixer.music.play()

Näide:

Kui programm peab ainult heli mängima, siis on mõistlik enne heli käimapanemist veidi oodata, sest sageli võtab programmil mixer'i üles seadmine veidi aega. Näites kasutatava helifaili võid võtta siit: http://math.ut.ee/~kull/mustrastas.ogg

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused