Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Teeme ise arvutimänge
EN
Logi sisse

Teeme ise arvutimänge

  • Esileht
  • I RAAMAT
  • II RAAMAT
  • III RAAMAT
  • IV RAAMAT
  • V RAAMAT
  • VI RAAMAT
    • Heli
      • Helifailid
      • Pygame.mixer
      • Helitugevuse kontroll
      • Taustamuusika
    • Veel kasulikku
      • Edetabel - faili kirjutamine
      • Graafilises keskkonnas nime küsimine
    • Kuidas arendada ennast iseseisvalt edasi?

Helitugevuse kontroll

Kui helifail on programmis käima pandud, siis oleks ju väga mõnus, kui saaks ise kontrollida, kui vaikselt või kui tugevalt seda heli mängitakse. Pygame.mixers on sellise kontrolli jaoks eraldi meetod set_volume(). Sellele meetodile tuleb anda argumendiks arv 0 ja 1 vahel, näiteks 0.4 või 0.8. Mida väiksema arvu ma sulgudesse kirjutan, seda vaiksemalt faili mängitakse, mida suurem arv kirjutada, seda kõvemini see kostub mängimise ajal ka meieni.

Järgmises koodis on heli tugevuseks määratud 0.1, kuid katseta erinevate arvudega, et teada saada, kui tugev on tugev heli ja kui nõrk on nõrk heli.

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Courses’i keskkonna kasutustingimused