Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Scratchi materjalid
ET
Log in

Scratchi materjalid

  • Sissejuhatus
  • 1. Spraidi välimus
  • 2. Joonistamine I
  • 3. Joonistamine II
  • 4. Liikumine ja andurid I
  • 5. Liikumine ja andurid II
  • 6. Heli ja graafika
  • 7. Muutujad I
  • 8. Muutujad II
  • 9. Muutujate edastamine I
  • 10. Muutujate edastamine II
  • 11. Küsitluse loomine
  • 12. Alamprogramm
  • 13. Mängude näited
  • 14. Esitluse loomine
  • Scratchi näited

1. Spraidi välimuse ja tausta muutmine

Video 1. Spraidi loomine ja tausta lisamine

Eesmärk:

  • Oskad joonistada uut spraiti ehk tegelast ja muuta selle suurust
  • Oskad lisada tausta

https://www.youtube.com/watch?v=AUMMl8xDRUI

Ülesanne 1

Tee pilt, kus on

  • vähemalt 3 tegelast;
  • vähemalt 1 isejoonistatud tegelane;
  • taustapilt.

Video 2

Eesmärk:

  • Oskad tegelast dubleerida ehk paljundada
  • Oskad lisada teksti
  • Oskad panna tegelase klaviatuuri abil liikuma

https://www.youtube.com/watch?v=tec2Nh-cBg0

Ülesanne 2

Tee pilt

  • millele oled lisanud teksti;
  • paljundanud ühe tegelase;
  • lisanud liikumise vähemalt ühele tegelasele

Proffidele

Sooritada ülesanne kasutades vektorgraafikat. Kui tüüpilistes rastergraafika formaatides on pildil olev informatsioon salvestatud pikselitena (väikeste ruudukestena pildi pinnal), siis vektorgraafikas on pildil asuvad objektid defineeritud vektoritena, millel on numbriliselt salvestatud alguspunkt, suund ja kumerus. Olulisem erinevus tuleb välja graafikatöötluse käigus pildi suuruse muutmisel. Nii vähendamisel kui ka suurendamisel jäävad pikselgraafikas pildid ebakvaliteetselt sakilised, vektorgraafikas kujutised on seevastu märksa sujuvamalt skaleeritavad. http://www.aara.ee/Rastergraafika_ja_vektorgraafika_16.htm


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment