Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Scratchi materjalid
EN
Logi sisse
Tähelepanu! Tehnilise tõrke tõttu on hetkel kättesaadavad vaid 2020.a. ja hilisemad üles laetud failid ja kevadsemestri kursused. Rikke kõrvaldamisega tegeletakse.

Scratchi materjalid

  • Sissejuhatus
  • 1. Spraidi välimus
  • 2. Joonistamine I
  • 3. Joonistamine II
  • 4. Liikumine ja andurid I
  • 5. Liikumine ja andurid II
  • 6. Heli ja graafika
  • 7. Muutujad I
  • 8. Muutujad II
  • 9. Muutujate edastamine I
  • 10. Muutujate edastamine II
  • 11. Küsitluse loomine
  • 12. Alamprogramm
  • 13. Mängude näited
  • 14. Esitluse loomine
  • Scratchi näited

1. Spraidi välimuse ja tausta muutmine

Video 1. Spraidi loomine ja tausta lisamine

Eesmärk:

  • Oskad joonistada uut spraiti ehk tegelast ja muuta selle suurust
  • Oskad lisada tausta

https://www.youtube.com/watch?v=AUMMl8xDRUI

Ülesanne 1

Tee pilt, kus on

  • vähemalt 3 tegelast;
  • vähemalt 1 isejoonistatud tegelane;
  • taustapilt.

Video 2

Eesmärk:

  • Oskad tegelast dubleerida ehk paljundada
  • Oskad lisada teksti
  • Oskad panna tegelase klaviatuuri abil liikuma

https://www.youtube.com/watch?v=tec2Nh-cBg0

Ülesanne 2

Tee pilt

  • millele oled lisanud teksti;
  • paljundanud ühe tegelase;
  • lisanud liikumise vähemalt ühele tegelasele

Proffidele

Sooritada ülesanne kasutades vektorgraafikat. Kui tüüpilistes rastergraafika formaatides on pildil olev informatsioon salvestatud pikselitena (väikeste ruudukestena pildi pinnal), siis vektorgraafikas on pildil asuvad objektid defineeritud vektoritena, millel on numbriliselt salvestatud alguspunkt, suund ja kumerus. Olulisem erinevus tuleb välja graafikatöötluse käigus pildi suuruse muutmisel. Nii vähendamisel kui ka suurendamisel jäävad pikselgraafikas pildid ebakvaliteetselt sakilised, vektorgraafikas kujutised on seevastu märksa sujuvamalt skaleeritavad. http://www.aara.ee/Rastergraafika_ja_vektorgraafika_16.htm


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.