Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Scratchi materjalid
EN
Logi sisse

Scratchi materjalid

  • Sissejuhatus
  • 1. Spraidi välimus
  • 2. Joonistamine I
  • 3. Joonistamine II
  • 4. Liikumine ja andurid I
  • 5. Liikumine ja andurid II
  • 6. Heli ja graafika
  • 7. Muutujad I
  • 8. Muutujad II
  • 9. Muutujate edastamine I
  • 10. Muutujate edastamine II
  • 11. Küsitluse loomine
  • 12. Alamprogramm
  • 13. Mängude näited
  • 14. Esitluse loomine
  • Scratchi näited

4. Liikumine ja andurid I

Video 1

Eesmärk:

  • oskad tegelast paljundada
  • oskad kirjutada programme, mille abil saab liigutada tegelast nooltega
  • oskad kasutada menüüst Juhtimine plokki oota kuni
  • oskad kasutada menüüst Andurid plokki puudutab

https://www.youtube.com/watch?v=-Y0xX9HvYps

Ülesanne 1

Loo mäng vähemalt kahe tegelasega, kus üks on juhitav nooltega ja teine reageerib kokkupuutele esimesega.

Video 2

Eesmärk:

  • oskad luua tegelasele uut kostüümi
  • oskad vahetada tegelase kostüümi menüüst Välimus ploki võta kostüüm abil
  • oskad kasutada menüüst Välimus plokke peida ja näita

https://www.youtube.com/watch?v=aHFZIdmFfu8

Ülesanne 2

Loo mäng, kus üks tegelane püüab kinni teisi tegelasi, kes reageerivad kokkupuutele
  • öeldes midagi
  • muutes välimust
  • kadudes ära

Proffidele

Tee programm, milles klahvide abil liigutatav tegelane liigub kasutades koordinaattelgi.

Vihje: tee koopia ülesandes 2 koostatud projektist (ava projekt menüüst Fail -> Salvesta koopiana). Kassi liikuma panemiseks kasuta menüüst Liikumine plokke muuda x ja muuda y.


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo