Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Scratchi materjalid
ET
Log in

Scratchi materjalid

  • Sissejuhatus
  • 1. Spraidi välimus
  • 2. Joonistamine I
  • 3. Joonistamine II
  • 4. Liikumine ja andurid I
  • 5. Liikumine ja andurid II
  • 6. Heli ja graafika
  • 7. Muutujad I
  • 8. Muutujad II
  • 9. Muutujate edastamine I
  • 10. Muutujate edastamine II
  • 11. Küsitluse loomine
  • 12. Alamprogramm
  • 13. Mängude näited
  • 14. Esitluse loomine
  • Scratchi näited

4. Liikumine ja andurid I

Video 1

Eesmärk:

  • oskad tegelast paljundada
  • oskad kirjutada programme, mille abil saab liigutada tegelast nooltega
  • oskad kasutada menüüst Juhtimine plokki oota kuni
  • oskad kasutada menüüst Andurid plokki puudutab

https://www.youtube.com/watch?v=-Y0xX9HvYps

Ülesanne 1

Loo mäng vähemalt kahe tegelasega, kus üks on juhitav nooltega ja teine reageerib kokkupuutele esimesega.

Video 2

Eesmärk:

  • oskad luua tegelasele uut kostüümi
  • oskad vahetada tegelase kostüümi menüüst Välimus ploki võta kostüüm abil
  • oskad kasutada menüüst Välimus plokke peida ja näita

https://www.youtube.com/watch?v=aHFZIdmFfu8

Ülesanne 2

Loo mäng, kus üks tegelane püüab kinni teisi tegelasi, kes reageerivad kokkupuutele
  • öeldes midagi
  • muutes välimust
  • kadudes ära

Proffidele

Tee programm, milles klahvide abil liigutatav tegelane liigub kasutades koordinaattelgi.

Vihje: tee koopia ülesandes 2 koostatud projektist (ava projekt menüüst Fail -> Salvesta koopiana). Kassi liikuma panemiseks kasuta menüüst Liikumine plokke muuda x ja muuda y.


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment