Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Scratchi materjalid
ET
Log in

Scratchi materjalid

  • Sissejuhatus
  • 1. Spraidi välimus
  • 2. Joonistamine I
  • 3. Joonistamine II
  • 4. Liikumine ja andurid I
  • 5. Liikumine ja andurid II
  • 6. Heli ja graafika
  • 7. Muutujad I
  • 8. Muutujad II
  • 9. Muutujate edastamine I
  • 10. Muutujate edastamine II
  • 11. Küsitluse loomine
  • 12. Alamprogramm
  • 13. Mängude näited
  • 14. Esitluse loomine
  • Scratchi näited

5. Liikumine ja andurid II

Video 1

Eesmärk:

  • oskad teha kõndimise efekti vahetades kostüüme menüüst Välimus plokiga järgmine kostüüm
  • oskad panna tegelast liikuma ühest punktist teise kasutades menüüst Liikumine plokki mine x ja y

https://www.youtube.com/watch?v=446gkvfc8KE

Ülesanne 1

Loo mäng, kus:
  • peategelane on klahvidega juhitav, tema kostüüm liikumisel vahetub ning ta peab kinni püüdma teise tegelase;
  • kinnipüütav tegelane ootab, kuni peategelane saab ta kätte ja hüppab seejärel teise kohta.

Video 2

Eesmärk:

  • oskad panna tegelast hüppama suvalisse punkti kasutades menüüst Tehted plokki juhuarv ... kuni ...
  • oskad panna programmi lõputult korduma kasutades menüüst Juhtimine plokki korda lõputult

https://www.youtube.com/watch?v=3z4UhJz2XSs

Ülesanne 2

Loo mäng, kus:
  • peategelane on klahvidega juhitav, tema kostüüm liikumisel vahetub ning ta peab kinni püüdma teise tegelase;
  • kinnipüütav tegelane ootab, kuni peategelane saab ta kätte ja hüppab seejärel suvalisse kohta. Kui peategelane saab kinnipüütava uuesti kätte, peab korduma sama tegevus.
  • kinnipüütavaid tegelasi peab olema vähemalt 2.

Proffidele

Loo punktisüsteem muutujaga Punktid, kus tegelase kättesaamisel punktid suurenevad.

Vihje:

  • Loo uus muutuja "Punktid" (vt pilt)
  • Kinnipüütavale hiirele lisa "Muuda punktid 1 võrra"

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment