Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Python koolis
ET
Log in

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame

1. Aken
2. Värvid ja koordinaadid
3. Joonistamine
4. Pildid
5. Tekst
6. Animeerimine
7. Juhtimine klaviatuuriga
8. Juhtimine hiirega
9. Heli
10. Õpetusi

  • ÜLESANDED

2. PyGame: värvid, koordinaadid

Värvid

Loodud aknasse saame lisada mitmesuguseid kujundeid ja teksti ning samuti vahetada värve. Akna taustavärvi muutmiseks valgeks kasutatakse järgmist rida:

ekraan.fill([255, 255, 255])

Punktiga eraldatud kirjaviis on tuttav juba alates objektide käsitlemisest: objekti "ekraan" puhul käivitatakse meetod "fill", millele antakse ette argument, praegusel juhul valge värvi kood listina. Värvide puhul kasutatakse RGB-värvikoodi (R - red, punane; G - green, roheline; B - blue, sinine), kus iga arv näitab vastava värvi esinemise hulka värvitoonis. Minimaalseks arvuks on 0 (värvi ei esine), maksimaalseks 255 (värvi on maksimaalselt). Musta värvi kood oleks [0, 0, 0], valge värvi oma [255, 255, 255], tumedam punase oma näiteks [204, 0, 0] jne.

Sageli soovime samu värvitoone korduvalt kasutada, seega võime värvikoodi omistada eelnevalt mingile muutujale:

valge = [255, 255, 255]
ekraan.fill(valge)

Koordinaadid

Kujundite joonistamiseks tuleb eelnevalt lisaks värvitoonile arvestada ka koordinaatidega. Koordinaate käsitletakse kahe arvu paarina (sulgudes ja komaga eraldatuna), kus esimene arv näitab horisontaalset (x-telg), teine vertikaalset (y-telg) kaugust vasakust ülemisest nurgast, näiteks (20, 30).


Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment