2. PyGame: värvid, koordinaadid
Värvid
Loodud aknasse saame lisada mitmesuguseid kujundeid ja teksti ning samuti vahetada värve. Akna taustavärvi muutmiseks valgeks kasutatakse järgmist rida:
ekraan.fill([255, 255, 255])
Punktiga eraldatud kirjaviis on tuttav juba alates objektide käsitlemisest: objekti "ekraan" puhul käivitatakse meetod "fill", millele antakse ette argument, praegusel juhul valge värvi kood listina. Värvide puhul kasutatakse RGB-värvikoodi (R - red, punane; G - green, roheline; B - blue, sinine), kus iga arv näitab vastava värvi esinemise hulka värvitoonis. Minimaalseks arvuks on 0 (värvi ei esine), maksimaalseks 255 (värvi on maksimaalselt). Musta värvi kood oleks [0, 0, 0], valge värvi oma [255, 255, 255], tumedam punase oma näiteks [204, 0, 0] jne.
Sageli soovime samu värvitoone korduvalt kasutada, seega võime värvikoodi omistada eelnevalt mingile muutujale:
valge = [255, 255, 255] ekraan.fill(valge)
Koordinaadid
Kujundite joonistamiseks tuleb eelnevalt lisaks värvitoonile arvestada ka koordinaatidega. Koordinaate käsitletakse kahe arvu paarina (sulgudes ja komaga eraldatuna), kus esimene arv näitab horisontaalset (x-telg), teine vertikaalset (y-telg) kaugust vasakust ülemisest nurgast, näiteks (20, 30).
Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/