Institute of Computer Science
  1. Main page
  2. Python koolis
ET
Log in

Python koolis

  • Sissejuhatus
  • Teemad
  • PyGame

1. Aken
2. Värvid ja koordinaadid
3. Joonistamine
4. Pildid
5. Tekst
6. Animeerimine
7. Juhtimine klaviatuuriga
8. Juhtimine hiirega
9. Heli
10. Õpetusi

  • ÜLESANDED

5. PyGame: tekst

Teksti lisamiseks tuleb valida font, selle alusel teisendada (inglise k. render) tekst pildiks ning paigutada see aknasse õigesse kohta.

# Teksti fondi valik, sõna "None" tähendab, et võetakse
# arvuti poolt vaikimisi pakutud font, suuruseks 50
teksti_font = pygame.font.Font(None, 50)
# Teksti teisendamine pildiks antud fondi põhjal,
# 1 tähendab, et sümbolite servi pehmendatakse (antialiasing),
# värviks on tumepunane
tekst_pildina = teksti_font.render("Minu tekst", 1, [204, 0, 0])
# Pildiks teisendatud tekst paigutatakse kohale koordinaatidega [50, 200]
ekraan.blit(tekst_pildina, [50, 200])

Muutujad, mis sisaldavad teksti fonti (teksti_font) on vajalik väärtustada üks kord programmi jooksul, pildiks teisendatud teksti (tekst_pildina) siis, kui teksti sisu on vaja muuta. Blit-käsk tuleb aga esile kutsuda alati, kui teksti on vaja (uuesti) näidata.

Fondi muutmiseks saame kasutada süsteemi fonte ehk fonte, mis on kasutatavas masinas installeeritud. Selleks peame teadma fondi nime, mida kasutada soovime. Näiteks Times New Roman fondi kasutamine:

teksti_font = pygame.font.SysFont("times new roman", 50)

Lisamaterjalid

  • http://www.pygame.org/docs/ref/font.html#pygame.font.Font.render

Creative Commons litsentsiga Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk 3.0 Eesti (CC BY-NC 3.0 EE) - https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/ee/

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment